اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نامه بسیج اساتید به آیت الله رئیسی/ به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه رسیدگی کنید

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی نسبت به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه اعتراض کرده و خواهان رسیدگی سریع و قاطع دستگاه قضا به این مسئله و خلع ید در این خصوص شدند.

نامه بسیج اساتید به آیت الله رئیسی/ به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه رسیدگی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله رئیسی بنابر اعلام برخی از اخبار غیررسمی در اوایل ماه آینده به این استان سفری خواهد داشت. حضور وی رسیدگی به وضعیت قضایی، اداری و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی هر استان بوده است.

در برخی از استان‌های کشور ماننده اردبیل و خوزستان که موضوع خصوصی سازی‌ها و مسائل مربوط به آن حاشیه‌هایی را نیز ایجاد کرده بود، آیت الله رئیسی شخصاً و از نزدیک بر این موضوعات نظارت خواهد کرد.

از این رو و با توجه به چند واگذاری مسئله برانگیز در استان کرمانشاه (همانند پالایشگاه و پتروشیمی کرمانشاه) بسیج اساتید استان، با صدور بیانیه‌ای خواهان توجه بیشتر دستگاه قضایی به این دست واگذاری‌ها شده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

مفسد بایستی مجازات بشود. خب حالا چرا این را ما علنی می‌گوییم و اصرار می‌کنیم؟ برای خاطر اینکه تجربه نشان داده که وقتی با فساد و مفسد، مواجهه و مقابله صورت می‌گیرد، جیغ‌ودادهایی از گوشه‌وکنار بلند می‌شود (حضرت امام خامنه‌ای)

گام دوم انقلاب اسلامی ایران با ورود به عرصه جدیدی از تلاش، شکوفایی و پیشرفت، همراه با مقاومت و ایستادگی مایۀ فخر و مباهات و تحت رصد تمامی آزادی خواهان جهان است.

توصیه راهبردی این بیانیه گران سنگ دو موضوع لازم و ملزوم عدالت و مبارزه با فساد است که عدالت در صدر اهداف همۀ بعثت‌های الهی و به تبع آن در صدر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با فساد برای جمهوری اسلامی بسیار جدی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظام‌ها تلقی و تعبیر شده همانگونه که در علوی‌ترین حکومت‌های تاریخ یعنی حکومت امیرالمومنین، مبارزه با فساد از جدی‌ترین امور بوده است.

در این راستا جدیت عملی قوه قضائیه برای بسط عدالت و مبارزه با فساد در مطلع چهله دوم انقلاب اسلامی قابل ستایش و تقدیر است.

دستورات انقلابی و شجاعانۀ ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی بارقۀ امید را در دل تمامی عدالتخواهان و فسادستیزان سراسر کشور ایجادکرده است.

رای اخیر دیوان محاسبات مبنی برالزام سازمان خصوصی‌سازی در فسخ قرارداد واگذاری هفت تپه وهمچنین ابطال قرارداد واگذاری کشتارگاه شهرستان فارسان با حکم قوه قضائیه، دستورات ارزشمند در خصوص تعیین تکلیف واگذاری ناعادلانۀ شرکت کشت و صنعت مغان در اردبیل و دستور انقلابی دیگر حضرت آیت‌الله رئیسی در جلسۀ شورای‌عالی مسئولان قضایی مبنی بر تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مدیران متخلف برخی شرکت‌ها و پیگیری موضوع وتعیین تکلیف خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکت‌های هفت‌تپه و پالایشگاه کرمانشاه نشان دهندۀ عزم جدی دستگاه قضائی کشور برای مبارزه با غارتگران بیت‌المال و دفاع از حقوق عامه مردم است.

ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری‌های مجدانۀ رئیس محترم قوه قضائیه و تمامی دلسوزان خدوم آن دستگاه، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه حمایت قاطع خود را از اقدامات عادلانه و در راستای آرمان‌های انقلاب قوه قضائیه اعلام می‌نماید.

این اقدامات را امیدآفرین و اطمینان بخش ارزیابی نموده و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری از جمله شناسایی و معرفیِ اجحاف‌کنندگان به بیت‌المال، یاری و حمایت از دستگاه عدلیه در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی بویژه واگذاری‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات و در نهایت صیانت از سرمایه و منافع ملت و جلوگیری از هر گونه توطئۀ دراز مدت با هدف سوء استفاده از قانون خصوصی‌سازی که منجر به خارج نمودنِ بخش قابل توجهی از اراضی، مراکز راهبردی صنعتی و اقتصادی از حیطۀ اختیارات ملت و نظام اسلامی و بروز مشکلات لاینحل برای نسل‌های آینده و ایجاد مخاطره در امنیت ملی کشور می‌گردد، اعلام می‌نماید.

ضمناً با حمایت از نگاه و رویکرد اجرای عدالت همراه با حمایت از تولید توسط رئیس محترم قوه قضائیه و همکاران‌شان، مسیر درست خصوصی‌سازی و عمل به سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی را عرضۀ شفاف شرکت‌ها در بازار سرمایه و سهامدار نمودنِ مردم ارزیابی می‌کند.

اساتید و نخبگان بسیجی به همراه مردم شهیدپرور استان کرمانشاه انتظار دارند که با اجرای عدالت در خصوص واگذاری مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات پالایشگاه کرمانشاه (که پس از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رای اجماعی مستشاری ۱۴ نفرۀ هیئت عمومی دیوان محاسبات و گزارش کمیسیون انرژی مجلس نهایتاً در تاریخ ۹۸/۱۰/۰۲ منجر به ارجاع پرونده تخلفات واگذاری پالایشگاه براساس ماده ۲۳۴ آیین ‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی به قوه قضائیه شده است)، با صدور حکم ابطال واگذاری، برگ زرین دیگری به افتخارات این نهاد فسادستیز و عدالتخواه افزوده و موجبات سرور و امیدواری هر چه بیشتر مردم مقاوم و شریف ایران اسلامی بالاخص مردم مقاوم و شهید پرور خطه سینه ستبر کشور، کرمانشاه قهرمان فراهم گردد.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸

انتهای پیام/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول