اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مکان جدید آرادکوه توسط محیط زیست جانمایی می‌شود

معاون عمران استاندار تهران با اشاره به مکلف شدن محیط زیست استان تهران برای جانمایی جدید محل دفع زباله گفت: برای جابجایی روزانه 7000 تن زباله باید رعایت نکات زیست محیطی، حمل و نقل و دیگر ملاحضات در نظر گرفته شود.

مکان جدید آرادکوه توسط محیط زیست جانمایی می‌شود

محمد تقی زاده معاون عمران استانداری استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس تهران درباره جابجایی آرادکوه اظهار کرد: پس از جانمایی جدید محل دفع زباله توسط محیط زیست، تصمیات لازم درکارگروه پسماند استان اتخاذ می شود.

وی در ادامه افزود: آراد کوه با سابقه دیرینه ۵۰ ساله بوده و جابجایی آن برای شهرداری تهران هزینه هایی را در بر خواهد داشت که می توان به عدم اعمال نظر و عدم اختیار در خارج از محدوده شهر تهران اشاره کرد.

معاون عمران استاندار تهران با اشاره به برگزاری جلسه در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مشکلات پیش رو بیان داشت: محیط زیست استان تهران به موجب قانون پسماند مکلف شده در سطح محدوده استان برای جانمایی جدید،  بررسی هایی را انجام داده و محل هایی که قابلیت دفن زباله را دارند، شناسیایی کند.

تقی زاده  با اشاره به فاصله ۵۰ کیلومتری محل دفع زباله از شمال تا جنوب تهران عنوان کرد: این جابجایی برای شهرداری هزینه هایی را درپی داشته که با جابجایی محل دفن این هزینه ها ببیشتر خواهد شد.

وی در همین رابطه بیان داشت: با توجه به تولید روزانه ۷۰۰۰ تن زباله در تهران رعایت نکات زیست محیطی، حمل و نقل و دیگر ملاحضات موجود، بررسی های همه جانبه ای برای مکان یابی جدید باید انجام داد.

معاون عمران استاندار تهران  با اشاره به دستور رئیس جمهور و وجود ضرورت جابجایی آرادکوه خاطرنشان کرد: محیط زیست باید کارشناسی های اولیه را انجام داده و در کارگروه پسماند استان تهران مطرح کرده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

النتهای پیام/پ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول