اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«۲۰ دقیقه» بارش باران در هرسین خسارت‌های زیادی را بر جای گذاشت

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین گفت: حدود ۲۰ دقیقه باران شدید در شهرستان هرسین و بارش باران توام با‌ تگرگ در مناطق روستایی باعث وقوع سیل در این شهرستان شد.

«۲۰ دقیقه» بارش باران در هرسین خسارت‌های زیادی را بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نجف میرزاحسینی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران هرسین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حدود ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه شب چهارشنبه مورخ ۹ مهرماه ۱۳۹۹ پس از بارش حدود ۲۰ دقیقه باران شدید در شهرستان هرسین و بارش باران توام با‌ تگرگ در مناطق روستایی باعث وقوع سیل در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: طی این بارش، سیل همراه با گل و لای در بخشی از این شهر جاری شد و مناطق شهرک شمالی و جنوبی، بلوار سپاه، کمربندی جنوبی، خیابان شهید بیگی‌نیا(خیابان بهزیستی)، روستایهای داوودی، کهریز و چغاسعید به‌عنوان مناطق درگیر این سیل شناسایی شدند.

معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار هرسین گفت: در جریان این باران سیل‌آسا خساراتی به روستای کهریز، داودی و چغاسعید وارد شد و سیل به‌داخل تعدادی از واحدهای مسکونی روستا، زاغه‌ها و محل‌های نگهداری احشام و علوفه روستائیان نفوذ کرده و علاوه بر ایراد خسارت به این منازل باعث تلف شدن تعدادی از دام‌ها، علوفه ذخیره شده و محصولات کشاورزی آنان از جمله پیاز شد.

وی گفت: مجموعه فرمانداری و اعضای مدیریت بحران در ساعات اولیه بحران در روستاهای مذکور حضور پیدا کرده و پس از تهیه گزارش تصویری از خسارات وارده اقدامات و هماهنگی‌های لازم به منظور برآورد اولیه خسارات ناشی از سیل توسط جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، دامپزشکی‌(روز پنجشنبه‌) به عمل آمد.

میرزاحسینی اضافه کرد: مسیر جاده حسن بقعه که در شمال شهر هرسین قرار دارد در چند نقطه بر اثر گل و لای مسدود شده بود که با اقدامات انجام شده توسط راهداری در همان شب بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده توسط فرمانداری یک دستگاه لودر مربوط به تیپ ۲۸۱ زرهی شهید نیکخواه حدود ساعت ۲ بامداد امروز در روستای کهریز مستقر شده است.

میرزاحسینی گفت: با توجه به نفوذ گل و لای و لجن به داخل محل‌های نگهداری دام و علوفه‌ که غالبا حدود دو متر از سطح زمین فاصله قرار دارند مذاکراتی با مسئولین استانی به منظور استقرار دو دستگاه لجن کش در روستای کهریز به‌عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در جریان حضور مسئولین‌(شب چهارشنبه) در این روستا و با توجه به نفوذ آب به داخل تعدادی از منازل اهالی و اینکه آب به‌عنوان رسانای برق می‌تواند باعث برق گرفتگی شود هشدارهای لازم در راستای نکات ایمنی به آنان ارائه شد.

میرزاحسینی در پایان گفت: میزان دقیق خسارات وارده و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول