اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تأمین آب پایدار در 4 روستای شهرستان سنندج اجرا شد

مدیر امور آبفا سنندج گفت: مشکلات کمبود و قطعی آب در 4 روستای این شهرستان رفع و آب پایدار این روستاها تامین شد.

تأمین آب پایدار در 4 روستای شهرستان سنندج اجرا شد

مازیار سهراب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به مشکل کمبود آب در برخی روستاهای سنندج مشکل کمبود آب چهار روستای سنندج برطرف شده و شاهد تامین آب پایدار برای این چهار روستا با بیش از 6 هزار نفر جمعیت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روستاها شامل روستاهای آرندان، دره‌کوله، صیدان و قلیان است که با تلاش امور آبفا سنندج مشکل آب آنها حل شده است.

وی عنوان کرد: در روستای آرندان با تعویض الکتروپمپ شناور چاه مرکزی مجتمع آرندان و افزایش 3 لیتر بر ثانیه ظرفیت تأمین آب، قطعی آب در شبکه این روستا برطرف شده است.

مدیر امور آبفا سنندج یادآور شد: در روستای دره کوله با جمعیت 115 نفر از کمبود آب شرب رنج می بردند که در این روستا با بهره برداری و تجهیز ایستگاه مشکل کمبود آب روستا حل شده است.

سهراب‌نژاد تصریح کرد: در روستای صیدان هم که دچار کمبود آب بود، به صورت امانی اجرای شبکه، خط انتقال و مخزن با مشارکت اهالی اجرا و کار آبرسانی پایدار به اهالی این روستای 2106 نفری انجام شده است.

مدیر امور آبفا شهرستان سنندج اضافه کرد: در روستای قلیان با جمعیت 4 هزار نفر با مشکل کمبود شدید آب روبرو بودند که در ماه گذشته و در هفته دولت با بهره‌برداری از تصفیه خانه آب روستا تولید آب شرب از 11 لیتر بر ثانیه به 24 لیتر برثانیه افزایش یافت و مشکل کمبود آب رفع شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول