اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان

امیر صفر‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با اشاره به برداشت لوبیا از سطح مزارع گلشن، همگین، دزج، قمیشلو، آستانه، برواده، قمبوان اظهار داشت: لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه امسال با توجه به میزان بارندگی و منابع آبی در شهرستان، کشاورزان منطقه حدود هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع خود را به کشت لوبیا از ارقام چیتی، قرمز و سفید اختصاص داده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح زیر کشت حدود ۲ هزار و ۷۵۰ تن لوبیا در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان با اشاره به توسعه گلخانه‌های شهرستان دهاقان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دهاقان ۱۰ هکتار گلخانه با هزینه شخصی احداث و ۲۰ هکتار گلخانه با استفاده از تسهیلات و آورده شخصی در حال اجرا است که در مجموع تاکنون در شهرستان بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه احداث شده است.

صفرپور بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، جهاد کشاورزی  با هماهنگی دادستان شهرستان و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اقدام به تخریب یک مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی گلخانه واقع در روستای پوده شهرستان  دهاقان کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول