اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از 3 هزار تن ماهی در شیلات‌های شهرستان کیار/ اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار از تولید بیش از 3 هزار تن ماهی در مزارع پرورش ماهی شهرستان کیار خبر داد.

تولید بیش از 3 هزار تن ماهی در شیلات‌های شهرستان کیار/ اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفر

سعید داودی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: فعال‌ترین حوزه در تولید ماهیان سردآبی در شهرستان کیار بخش سبزکوه، شهر ناغان و حومه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار افزود: تولید ماهیان سردآبی امسال باتوجه به سیل سال گذشته و وارد شدن خسارات فراوان که حدود ۷۰ درصد تولید و زیرساخت را نابود کرد اکنون به سه هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

وی ادامه داد: این تولید با تمهیدات و حمایت‌های جهاد کشاورزی شامل تسهیلات کم‌بهره، بلاعوض و ساخت زیرساخت‌ها بوده، که مجددا تولید در حال احیا است.

داودی‌نیا خاطرنشان کرد: تعداد مزارع فعال و مجاز شهرستان کیار ۱۲۱ مزرعه پرورش ماهی است که به ازای هر تن تولید برای سه نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود که باتوجه به تولید امسال برای ۹۳۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار، اظهارداشت: با وقوع سیل سال گذشته حدود ۳۰۰ تن محصولات مزارع از بین رفت و مزارع خالی شدند که اکنون در حال احیای تولید هستیم و با وجود زیرساخت‌های آماده، ظرفیت تولید پنج هزار تن و پتانسیل تولید حداکثر ده هزار تن در شهرستان وجود دارد.

وی در خصوص مزارع تولید بچه‌ ماهی افزود: مزرعه تولید بچه‌ماهی به طور جداگانه در شهرستان وجود ندارد و تولید بچه ماهی در کنار تولید اصلی و با مشارکت مزارع با یکدیگر انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول