اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لغو برخی پروازهای خارجی قزاقستان از 5 اکتبر

وزارت بهداشت قزاقستان پیشنهاد داد با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به خاک این کشور از سرگیری پروازهای اضافی با سایر کشورهای خارجی از 5 اکتبر به حالت تعلیق درآید.

لغو برخی پروازهای خارجی قزاقستان از 5 اکتبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکسی تسوی» وزیر بهداشت قزاقستان در جلسه دولت تعدادی از اقدامات پیشنهادی این وزارتخانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به خاک این کشور را مطرح کرد.

وی گفت: با توجه به وخامت وضعیت در کشورهای خارجی و با هدف جلوگیری از انتقال و گسترش کرونا، پیش‌بینی شده از 5 اکتبر از سرگیری پروازهای اضافی با سایر کشورها به حالت تعلیق درآید.

تسوی عدم افزایش تعداد پروازها  با کشورهایی که تردد هوایی با آنها از سرگرفته شده و کاهش تعداد پروازها در مسیر ترکیه را از جمله دیگر اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد.

بنابر سخنان وی، مسافرانی که از کشورهای دسته دوم به قزاقستان وارد می‌شوند (در حال حاضر، تمام کشورهای که تردد هوایی با آنها از سرگرفته شده شامل این دسته هستند) باید دمای بدنشان بررسی شود، فرم پر کنند و مجوز عدم ابتلا به کرونا در دست داشته باشند.

در صورت عدم وجود چنین مجوزی مسافران وارد شده برای انجام آزمایشات مرتبط به مدت 2 روز قرنطینه می‌شوند.

تسوی افزود: الزامات مشابهی برای کسانی که از مرزهای دولتی از طریق ایستگاه‌های بازرسی در گذرگاه‌های جاده‌ای با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ازبکستان عبور می‌کنند، اعمال می‌شود.

وی در این راستا، خواستار صدور دستورات لازم به استانداران و شهرداران شهرهای آلماتی، نورسلطان و شیمکنت برای ایجاد اماکن قرنطینه در نقاط مرزی و آزمایش افرادی که از این طریق به کشور وارد می‌شوند، شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول