اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تنها شکارگاه دارای مجوز شکار کشور در سیرجان میزبان گردشگران

بزرگترین مجموعه زیست محیطی کشور با پرورش و تکثیر قوچ و بز کوهی در 30 کیلومتری محور سیرجان به بافت، شرایط حفظ و تکثیر حیات وحش را نیز فراهم کرده است.

تنها شکارگاه دارای مجوز  شکار کشور در سیرجان میزبان گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بزرگترین مجموعه زیست محیطی کشور با پرورش و تکثیر قوچ و بزکوهی در 30  کیلومتری محور سیرجان به بافت، شکارگاه گردشگران داخلی و خارجی شده است.

این شکارگاه که تنها محل دارای مجوز شکار در کشور است، علاوه بر رفع ممنوعیت شکار،  شرایط حفظ و تکثیر حیات وحش را نیز فراهم کرده است.

این منطقه اکنون دارای گردشگران داخلی و خارجی است که برای شکار بز کوهی و قوچ وحشی به این منطقه واقع در 30 کیلومتری محور سیرجان - بافت به این شکارگاه وارد می‌شوند تا پس از دریافت سهمیه شکار و کسب مجوزهای لازم به شکار این دو حیوان بپردازند.

حمیدرضا ترجمانی مدیر مرکز پرورش قوچ و بزکوهی سیرجان اظهار داشت: این مجموعه با پرورش 10 راس قوچ و بز کوهی شروع به کار کرد و امروز تعدادشان به 310 راس رسیده است و طی سال گذشته با توجه به سال خوب آبی برای مراتع و طبیعت زاد و ولد این شکارگاه یکصد راس میش و بز کوهی بوده است.

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان اولین پناهگاه کشور علاوه بر تکثیر و پرورش قوچ و بز کوهی به مجموعه‌ای برای دیدن حیات وحش و بزرگترین مجموعه زیست محیطی گردشگری تبدیل شده است.

 مدیر مرکز پرورش قوچ و بزکوهی ترجمان سیرجان عنوان کرد: امسال در فصل زاد و ولد قوچ و بز کوهی بیش از 110 راس افزوده شده است و درصدد توسعه این مجموعه بزرگ شکار برای گردشگران و توریست‌ها هستیم.

وی افزود: این مجموعه 120 هکتاری که نخستین مجموعه گردشگری زیست محیطی کشور هم به شمار می‌رود، اکنون به بزرگترین مرکز پرورش و تکثیر قوچ و بز کوهی تبدیل شده است و از عمده‌ترین پناهگاه‌ها و زیستگاه‌های قوچ و بزکوهی در کشور به حساب می‌آید.

ترجمانی با اعلام این مطلب که شکار در این منطقه بر اساس مجوزهای لازم و سهمیه تعیین شده از سوی اداره محیط زیست خواهد بود، گفت: تاکنون گردشگران زیادی از روسیه و استان‌های مختلف کشور داشته‌ایم که علاقه آنها به دشت و کوه و آب و هوای منطقه بکر شکار زیاد است و آنها علاقه‌مند هستند تا در کنار این زیبایی‌ها بتوانند شکار امنی را در دل طبیعت تجربه کنند.

وی خاطرشان کرد: هر موجود زنده یک عمر مفید دارد و بعد از آن که از چرخه طبیعت خارج می‌شود که در اینجا موضوع شکار مطرح می‌شود، این کار هم می‌تواند موجب جذب گردشگر و هم تولید گوشت شود، که گردشگران خارجی نیز به این منظور وارد  پناهگاه می‌شوند.

طرح توسعه شکارگاه با 3 هزار راس قوچ و بز در برنامه است

عباس ترجمانی مسؤول حفاظت این شکارگاه هم گفت: برای امر حفاظت از این شکارگاه 12 نفر مشغول به کار هستند که علاقه خاصی به شغل و حرفه خود در این منطقه دیدنی دارند.

وی عنوان کرد: طرح توسعه این شکارگاه در برنامه است و امید است همان‌طور که از 10 راس بز و قوچ وحش به 30 راس و سپس 300 راس افزایش یافته در طرح توسعه هم با همکاری مسؤولان بتوانیم در آینده‌ای نزدیک 3 هزار راس قوچ و بز را داشته باشیم تا هم سهمیه شکار افزایش یابد و هم بتوانیم گوشت شکار را به بازار مصرف عرضه کنیم.

 علی‌اکبر رسولیان رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان بیان کرد: این مجموعه طبیعی و گردشگری تنها شکارگاه دارای مجوز  شکار در کشور است که جذب گردشگر و توریست خارجی و داخلی دارد و هرساله تعدادی مجوز شکار به مجموعه داده می‌شود تا علاقه‌مندان و شکارچیان به شکار بپردازند.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول