اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه مداخله‌گری رهبران اروپایی | مرکل هم با رهبر مخالفان بلاروس گفت‌وگو می‌کند

بعد از دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با رهبر مخالفان بلاروس در سفر وی به لیتوانی، صدراعظم آلمان هم گفت قصد دارد با «سوتلانا تیخانوفسکایا» گفت‌وگو کند.

ادامه مداخله‌گری رهبران اروپایی | مرکل هم با رهبر مخالفان بلاروس گفت‌وگو می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد به زودی با «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، او در سخنانی در پارلمان آلمان ضمن اعلام تصمیمش، "شجاعت" رهبر مخالفان بلاروس را ستود. مرکل که در حال حاضر رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپاست گفت آلمان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور منتخب بلاروس را به عنوان پیروز انتخابات به رسمیت نشناخته و در ادامه از برخورد دولت بلاروس با معترضان انتقاد کرد. 

پیش‌تر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود درباره بلاروس با رهبر مخالفان این کشور دیدار کرد. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، این دیدار در جریان سفر ماکرون به شهر ویلنیوس‌، پایتخت لیتوانی صورت گرفت. تیخانوفسکایا مدعی شده ماکرون در این دیدار متعهد شد که به منظور مذاکره با مقامات بلاروس به وی کمک کند و آزادی زندانیان سیاسی در این کشور را نیز تضمین کند. 

کانال تلگرام رسمی تیخانوفسکایا همچنین نوشته که برنامه‌ریزی شده بود که وی در این دیدار در خصوص میانجیگری‌های بین‌المللی در بن‌بست سیاسی به وجود آمده بعد از بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس صحبت کند.  

لوکاشنکو در واکنش به لفاظی‌های مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد اگر قرار باشد سران کشورها با اعتراضات استعفا کنند، همان دو سال پیش با شروع اعتراض جلیقه‌ زردها، ماکرون باید استعفا می‌کرد.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد.

تیخانوفسکایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

تیخانوسکایا بعد از شکست در انتخابات به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و دیدار با مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول