اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سوءتدبیر عامل بسیاری از مشکلات است نه تحریم

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: این که مردم ببینند برخی صاحب منصبان مطلع شدن از مشکلات را به صبح جمعه، حل بحران‌ها را به شنبه و بهبود شرایط اقتصادی را به دوشنبه موکول می‌کنند، درد آنها را دوچندان می‌کند.

سوءتدبیر عامل بسیاری از مشکلات است نه تحریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد صالح جوکار در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 9 مهرماه 99) مجلس گفت: امروز در تحولات منطقه غرب آسیا شاهد آن هستیم که آمریکا و متحدانش در سطح منطقه به بن بست سیاسی گرفتار شده‌اند و ذخایر تفکر راهبردی آنان در برابر انقلاب اسلامی رو به پایان است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اراده جبهه مقاومت بر آن است که منطقه را از لوث وجود نیروهای متجاوز تروریست آمریکا پاکسازی کند و این جبهه قدرتمند امروز در جوار دیوارهای بتنی رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی که دشمن به وحشت افتاده است و با احساس شدید ضعف در درون خود جلوه دیگری از دشمنی‌های بی حد آمریکا در مقابل ملت ایران و تهدید کشور ما به فعال سازی مکانیسم ماشه و گسترش بیشتر تحریم‌ها را شاهد بودیم.

جوکار خاطرنشان کرد: باید گفت که چنین تهدیدهایی نمی‌تواند به عزم و اراده ملت بزرگ ایران خللی وارد کند چه رسد به آنکه آرزوهای آمریکا در تسلیم این ملت برآورده شود و این بار نیز با مقاومت فعال ملت افول سیاسی آمریکا را به رخ سردمداران مستکبران خواهیم کشید.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: در عین حال مطمئنا مجلس انقلابی اجازه نخواهد داد آمریکایی‌ها هر بار با چنین تهدیدات و ترفندهایی سبب جنجال سیاسی علیه کشور و موجب التهاب و تشویش شوند. در صورت ادامه چنین فرایندی مجلس باید در خصوص عاقبت برجام نافرجام تصمیم قاطع بگیرد که در این صورت برای طرف‌های غربی قطعا پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور که متأسفانه مردم در گیرودار رفع نیازهای اولیه زندگی خود و در زیر بار فشارهای اقتصادی ایام سختی را می‌گذرانند مگر می‌شود در چنین تریبونی حاضر شده و از این دردها سخن نگفت. هرچند ممکن است برخی از مسؤولان آزرده خاطر شوند اما کافی است همین افراد از حلقه‌های پیچیده‌ای که خود را در آن محبوس کرده‌اند و از پشت میزها به میان مردم بیایند تا ببینند مردم با لحنی به مراتب تندتر مطالبات خود فریاد می‌زنند.

جوکار خاطرنشان کرد: امروز خواسته اصلی مردم از مجلس انقلابی پیگیری مطالبات مردم، اقدامات قانونمند و نظارت دقیق جهت رفع مشکلات اقتصادی است؛ چراکه مردمی بودن و انقلابی بودن مجلس نه در گفتارها که در عملکرد مدبرانه و به دور از کشمکش‌های بی اساس سیاسی معنا می‌یابد.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: امروز مسائل مشکل‌سازی مانند اوضاع معیشت و بی‌ثباتی در بازار به ویژه در اقلام ضروری و مایحتاج زندگی مردم، عدم امنیت در بازار کار و سرمایه، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و رشد افسارگسیخته  تورم و بروز معضلات اجتماعی حاصل از آن و مسائلی از این دست که کاملا در جامعه نمود پیدا کرده است، باعث شده امید و انگیزه مردم آسیب ببیند به گونه‌ای که عملا شاهد بلاتکلیف بودن مردم و کارآفرینان در برنامه ریزی برای اقداماتی همچون سرمایه گذاری و اشتغال هستیم.

وی افزود: نمونه بارز این بی‌ثباتی‌ها و نبود امنیت سرمایه گذاری را می‌توان در وضعیت بورس مشاهده کرد،‌ اوضاعی که از سویی با شعار حمایت دولت در بورس مردم را به سرمایه گذاری در این عرصه تشویق می‌کنند و از سوی دیگر با سوء تدبیر و وعده‌های عجیب مثل گشایش اقتصادی، سرمایه و اعتماد مردم را به باد می‌دهند.

جوکار خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی سابقه قیمت ارز،‌ سکه و طلا و تأثیرات واضح آن در کاهش قدرت خرید و به تبع آن کوچک‌تر شدن سفره مردم نیز سند روشنی بر عدم برنامه ریزی دقیق در عرصه اقتصاد است. این که مردم ببینند برخی صاحب منصبان مطلع شدن از مشکلات را به صبح جمعه، حل بحران‌ها را به شنبه و بهبود شرایط اقتصادی را به دوشنبه موکول می‌کنند، درد آنها را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: آنچه باید به عنوان مسأله مهم مدنظر باشد این است که برخلاف برخی اظهارنظرها عامل این مشکلات در کشور بیشتر از آنچه موضوعاتی مثل تحریم و فشار خارجی باشد، سوءتدبیر، فقدان برنامه‌ریزی‌های واقع‌بینانه و عدم اقدام و عمل مؤثر است.

وی افزود: بی‌توجهی جدی به اهداف برنامه ششم و عدم تحقق موارد مهمی از این برنامه یکی از عوامل ایجاد شرایط کنونی در کشور است.

جوکار خاطرنشان کرد: دولت باید پاسخگو باشد در شرایطی که برخی از هزینه‌های درمان برای مردم از درد بیماری جانکاه‌تر شده، چه اقدام موثری جهت پوشش بیمه سلامت انجام داده است.

نماینده مردم یزد در مجلس اظهار داشت: آیا انجام تکالیف محوله در برنامه ششم در حوزه تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید ارتباطی با تحریم دارد؟ آیا اصلاح ساختار بانکی و مالیاتی کشور، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و حمایت از تولیدکنندگان، نظارت و ثبات در بازار خودرو، ساخت مسکن و تأمین مایحتاج اولیه مردم هم نیازمند مذاکره با طرف‌های خارجی است؟

وی در پایان گفت: آیا احراز اهلیت افراد در تخصیص ارز دولتی و جلوگیری از تاراج اموال مردم به دست نااهلان و قطع دست دلالان از سر سفره مردم و یا ممانعت از جولان آقازاده‌های رانت‌خوار در مقابل چشم جوانان جویای کار هم ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                                                              

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول