اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برخوردی بیش از 9 هزار سالمند بوشهری از خدمات حمایتی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: 9 هزار و 346 سالمند بالای 65 سال در استان بوشهر از خدمات مختلف این نهاد بهره مند هستند.

برخوردی بیش از 9 هزار سالمند بوشهری از خدمات حمایتی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر، 9 هزار و 346 سالمند بالای 65 سال  در استان بوشهر از 26 خدمت این نهاد بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: خدمات کمک معیشت ماهیانه(مستمری )، خدمات درمانی و رفع نیازهای توانبخشی، اعطای وام های کارگشایی،کمک هزینه ازدواج فرزندان ،اعزام به اردوهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس، خدمات اشتغال و خودکفایی، خدمات نظام وظیفه فرزندان تحت تکفل و خدمات مسکن بخشی از خدمات 26 گانه‌ای است که به شکل مستمری به این افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با عنایت به ضرورت بزرگداشت هفته تکریم منزلت سالمندان و به منظور ترویج و احیاء ارزش های اسلامی در این بخش، سالانه برنامه‌های وسیعی در این نهاد برگزار می‌شود.

لطفی ادامه داد: امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، اکرام منزلت سالمندان تحت پوشش بدون حضور فیزیکی و با اجرای برنامه‌های قابل اجرا، انجام می‌شود که می‌توان به توزیع بسته سلامت  شامل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی و بهداشتی، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و ارائه هدایایی در قالب کارت هدیه و بهره گیری از ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها در استان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: برخلاف سال‌های گذشته، به لحاظ شرایط خاص بیماری کرونا از اعزام این عزیزان به عتبات عالیات و مشهد مقدس معذوریم  و با عادی شدن شرایط این برنامه‌ها از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی دو سال گذشته برای اکرام سالمندان گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به دو هزار و 215 نفر، تامین تجهیزات پزشکی برای 355 سالمند به میزان 40 میلیون تومان، معاینات رایگان دوره‌ای پزشکی برای دو هزار و 145 نفر و اعطای وام قرض الحسنه به چهار هزار و 266 سالمند به ارزش 15 میلیارد تومان بخشی از خدمات این نهاد طی دو سال گذشته به سالمندان تحت پوشش بوده است.

لطفی ادامه داد: پرداخت مستمری به میزان 65 میلیارد تومان، اعطای انشعاب رایگان آب، برق و گاز به  یک هزار و 860 سالمند تحت پوشش، اهداء جهزیه به فرزندان 670 سالمند تحت پوشش به میزان هفت میلیارد تومان و پرداخت فرانشیز درمانی سه هزار سالمند به ارزش سه میلیارد تومان از دیگر خدماتی است که این نهاد طی دو سال گذشته به جامعه سالمند تحت پوشش خود ارائه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول