اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای فارس در سال جاری

رئیس اورژانس فارس گفت: شیوع کرونا و کاهش رفت و آمدها به همراه حضور مستمر پلیس و راهداری در جاده‌ها کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای فارس را در سال جاری به همراه داشته است.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای فارس در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدجواد مرادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای در فارس در سال جاری

وی حضور پلیس و راهداری در جاده‌های استان را یکی از دلایل کاهش تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: کاهش رفت و آمدها به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز از جمله مواردی است که سبب کاهش تصادفات و در نتیجه کاهش میزان عملیات اورژانس شده است.

مرادیان همچنین با اشاره به آمار دقیق تصادفات اظهار داشت: در طی شش ماهه نخست امسال یک میلیون و ۴۴ هزار و ۸۳۲ مأموریت توسط اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد مأموریت پایگاه‌های اورژانس فارس بوده است.

وی با تاکیدبر نقش اورژانس در میزان انتقال بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های مخصوص کرونا، افزود: اورژانس فارس نقش مؤثری در میزان انتقال بیماران دارای کرونا به بیمارستان‌های مادر درمان کننده کرونا داشته به گونه ای که طی شش ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار و ۱۶۲ مأموریت توسط نیروهای اورژانس فارس انجام شده است.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه نداشتن جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز یکی از مشکلات اساسی اورژانس است، گفت: متأسفانه شیراز از داشتن یک محل استاندارد (پد فرود بالگرد) در نزدیک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محروم است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز دارای ساختمان‌های بلند مرتبه است لذا شهرداری و شورای شهر شیراز باید مسئولین این ساختمان‌ها را ملزم به ساخت پد فرود هلیکوپتر کنند.

وی افزود: در حال حاضر پنج فروند هلیکوپتر در اختیار اورژانس فارس است که خدمات درمانی مناسبی نیز توسط این هلیکوپترها به افرادی که نیازمند خدمات اورژانسی بوده‌اند، ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تماس‌های مزاحمتی به دستگاه‌های خدمات‌رسان اظهار داشت: طی شش ماهه نخست امسال اورژانس فارس پاسخگوی ۱۰ هزار تماس مزاحمت مردمی هم بوده است و کسانی که اقدام به مزاحمت می‌کنند بدانند که با جان مردم بازی می‌کنند.

به گفته رئیس اورژانس فارس ۲۰۶ پایگاه فعال اورژانس در استان وجود دارد و ۱۰۶ پایگاه جاده‌ای نیز در راستای توسعه خدمات به افراد در فارس فعالیت می‌کنند این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه قرار است ۱۳۰ پایگاه نیز به پایگاه‌های اورژانس فارس اضافه شود.

انتهای پیام/ ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول