اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح آزمایشی خط انتقال آب خلیج فارس به گل‌گهر سیرجان

با حضور استاندار کرمان طرح انتقال آب خلیج فارس به شرکت گل‌گهر سیرجان افتتاح شد.

افتتاح آزمایشی خط انتقال آب خلیج فارس به گل‌گهر سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدجواد فدائی در حاشیه افتتاح طرح انتقال آب به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که دو پیام و تذکر دارد؛ یکی اینکه علی‌رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها هم می‌توان پروژه‌های بزرگ را انجام داد و دیگر اینکه یک الگوی موفق خواهد بود که می‌توانیم طرح‌های بزرگ را اجرا و با توان خودمان به پایان برسانیم.

استاندار کرمان ادامه داد: امروز دارای موفقیت بزرگی در استان و منطقه هستیم که شاهد انتقال آب شیرین از خلیج فارس به استان کرمان و در ادامه به استان یزد با احداث 305 کیلومتر خواهیم بود.

وی افزود: در هرثانیه  4.4 مترمکعب از این طرح انتقال آب بهره‌مند هستیم و در مخزن 45 هزار مترمکبی ذخیره و در ادامه مسیر 15 کیلومتر تا تاسیسات مجتمع صنعتی و معدنی سنگ آهن گل‌گهر می‌رسد که این خط به بهره‌برداری رسید.

استاندارگفت: برای اجرای این طرح بزرگ ملی بیش از 250 میلیون یورو و 8 هزار میلیارد تومان از اعتبارات معدنی و صنعتی استان و کشورهزینه شده است که در فاز دوم و سوم این طرح نیز به مس سرچشمه و سنگ آهن چادرملو در استان یزد خواهد رسید.

 فدایی عنوان کرد: این طرح 24 مهرماه به دست رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید و از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی مهندسان و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنیم و می‌دانیم تامین آب چالشی بر سر راه توسعه‌ صنایع این استان محسوب می‌شود و با برطرف شدن آن، زمینه‌ جهش و رونق تولید را در حوزه‌ صنعتی و معدنی فراهم خواهد شد.

 آغاز عملیات اجرایی دو طرح توسعه صنعتی در جهان فولاد

استاندار کرمان همچنین در حاشیه اجرای دو طرح توسعه در جهان فولاد سیرجان اظهار کرد: در اجرای طرح‌های توسعه آهن و فولاد در این منطقه پروژه آهن اسفنجی با ظرفیت 1.2 و هفت دهم میلیون تن در سال و طرح کارخانه ذوب و تولید شمش با ظرفیت .1.7 یک و دو دهم میلیون تن شمش در سال امروز عملیات اجرایی‌شان آغاز شد که نقش مهمی در تولید و تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان و کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به انجام می‌رسد و نکته حائز اهمیت این طرح‌ها این است که اشتغال پایداری برای جوانانی دارد که در پروژه‌های دیگر مشغول بودند و اکنون این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیدند و این کارگران و مهندسان در این دو پروژه بزرگ به کار خود ادامه می‌دهند و از بیکاری‌شان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول