اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

39 اثر تاریخی در خراسان‌ رضوی در شرایط اضطرار برای مرمت قرار دارد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌ رضوی با بیان اینکه 39 اثر تاریخی در استان در شرایط اضطرار برای مرمت قرار دارد، گفت: اعتبارات محدود و بناهای تاریخی زیاد است.

39 اثر تاریخی در خراسان‌ رضوی در شرایط اضطرار برای مرمت قرار دارد

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه، درباره وضعیت ایمنی آثار تاریخی اظهار کرد: آثاری که در وضعیت اضطرار از نظر مرمت و استحکام قرار دارند، در اولویت برای جذب سرمایه‌گذار و مرمت هستند و هم اکنون حمام حاجی رئیس در تربت حیدریه  تنها اثر ثبت تاریخی است که از نظر ایمنی در شرایط اضطرار قرار دارد و هزینه مرمت آن 400 میلیون تومان است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی یکی از مشکلات موجود در راه مرمت آثار تاریخی را محدود بودن اعتبارات دانست و افزود: اعتبارات محدود و بناهای تاریخی زیاد است، با این حال در گام نخست از ۳۹ بنای تاریخی، ۸ اثر واگذار می‌شود و در برنامه‌ها قرار است امسال 18 اثر را برای مرمت و استحکام‌بخشی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار آمادگی داریم مرمت و احیای بناهای اضطراری تاریخی در شهرستان‌های خراسان رضوی با مشارکت مالکان، متولیان موقوفه و همچنین توسط خود میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان انجام شود. 

مکرمی‌فر ادامه داد: معیار مرمت آثار باستانی عمدتا بناهایی است که در شرایط اضطرار قرار دارند، همچنین یکسری بناهایی هستند که بناهای استمراری نام دارند که هرسال مرمت می‌شوند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی در خصوص بودجه مرمت آثار باستانی گفت: میزان مرمت بودجه استانی اخیرا در حال مبادله است و برای سال 99 هنوز دقیقا رقم و بودجه‌ای نیامده و رقم آن مشخص نیست.

انتهای پیام/ 70031/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول