اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس‌جمهور: روابط ایران و اسپانیا بدون تأثیرپذیری از تحریم‌های آمریکا تعمیق یابد

روحانی ابراز امیدواری کرد با اراده ای که در مقامهای ارشد ایران و اسپانیا وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور بدون تاثیرپذیری از تحریمهای های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

رئیس‌جمهور: روابط ایران و اسپانیا بدون تأثیرپذیری از تحریم‌های آمریکا تعمیق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا" سفیر جدید اسپانیا رئیس جمهور روابط تهران ـ مادرید را رو به توسعه و پیشرفت خواند و ابراز امیدواری کرد با اراده ای که در مقامهای ارشد ایران و اسپانیا وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور بدون تاثیرپذیری از تحریمهای های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

وی گفت: بسیاری از کشورهای جهان گرفتار دو ویروس کرونا و یکجانبه گرایی آمریکا شده اند و برای مقابله با این دو ویروس، باید همگی متحد شده و به یکدیگر کمک کنیم.

سفیر جدید اسپانیا در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور اظهارداشت: روابط ایران و اسپانیا  خوب است اما همسو با ظرفیت های گسترده دو کشور نیست و باید شاهد شکوفایی این روابط بویژه در حوزه اقتصادی باشیم.

"لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا" با تاکید بر اینکه کشورش از برجام حمایت می کند و معتقد است که برجام جایگزینی ندارد و همه باید برای حفظ آن بکوشند، گفت: اسپانیا در کنار اروپا پشتیبان حفظ برجام و رسیدن آن به نتایج مطلوب است.

همچنین حسن روحانی امروز هنگام دریافت استوارنامه ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی سفیر جدید عمان در تهران نیز گفت: روابط ایران و عمان بر پایه حسن همجواری، صمیمیت و برادری، باید به روند رو به توسعه خود بویژه در حوزه اقتصادی ادامه دهد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش مهم همکاری های بانکی و مالی در توسعه روابط اقتصادی مشترک ، ابراز امیدواری کرد که روابط اقتصادی دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت، بییش از پیش تقویت شود.

وی روابط تهران ـ مسقط را در همه حوزه‌های مورد علاقه رو به توسعه خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به توسعه و تعمیق همکاری ها در همه عرصه ها با عمان به عنوان یک کشور دوست و برادر است.

سفیر جدید پادشاهی عمان نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، گفت که عمان مصمم به توسعه همکاری ها با ایران در همه عرصه های مورد علاقه و بویژه اقتصادی است.

ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی با اشاره به تاکید سلطان عمان بر اهمیت روابط تهران ـ مسقط، افزود: ایران و عمان عمق استراتژیک یکدیگرند و ما معتقدیم که ایران گنجینه ای از فرصت های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی است که باید از آن استفاده کنیم و در همین راستا، روابط پایدار و روبه توسعه دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول