اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

عقب‌نشینی «سینماحقیقت» از یک تصمیم/ برنامه کارگاه‌های آموزشی جشنواره رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی برای حضور در این دوره‌ از جشنواره خبر داد.

عقب‌نشینی «سینماحقیقت» از یک تصمیم/ برنامه کارگاه‌های آموزشی جشنواره رضوی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، طبق آیین‌نامه دوره چهاردهم «سینماحقیقت» و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد.

در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» آمده بود که آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده باشند.

آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره «سینماحقیقت»، روز ۱۲ مهرماه ۹۹ اعلام شده است و متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir به صورت آنلاین تکمیل کرده و نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه لینک یا به شکل فیزیکی، تا پایان روز ۱۵ مهر به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

 

 

* زمان بندی کارگاه‌های چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی

حسین نمازی، آرمان فیاض، بهمن ارک و امید شمس در کارگاه های فیلمسازی چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی تجربه های خود را با هنرجویان به اشتراک می گذارند.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، تعداد ۴ کارگاه فیلمسازی این رویداد سینمایی طی هفته جاری و هفته آینده در شهر گرگان برگزار می شود.

بر اساس این خبر بهمن ارک در کارگاه «فیلم خودت را بساز» و امید شمس نیز در کارگاه «اصالت نگاه؛ از فیلم کوتاه تا بلند» ۱۰ و ۱۱ مهر با علاقه مندان به سینما گفت و گو خواهند کرد.

حسین نمازی نویسنده و کارگردان نیز با موضوع «مهندسی فیلم؛ از ایده تا فیلمنامه» ۱۲ مهر برای هنرجویان صحبت خواهد کرد.

همچنین آرمان فیاض فیلمبردار و فیلمساز در کارگاهی با عنوان «جهان خودت را بساز و برای آن چراغی بیافروز»  به عنوان مدرس حضور می یابد. این کارگاه ۱۳ مهر ماه برگزار می شود.

کارگاه های آموزشی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مدیریت سعید پوراسماعیلی و به همت انجمن سینمای جوانان ایران در سالن نگاه تالار فخر الدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار می شود.

این جلسات با رعایت پروتکل های بهداشتی و در نظر گرفتن ظرفیت محدود در جریان خواهد بود.

علاقه مندان به ثبت نام و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۹۱۱۸۶۷۵۱۵۶ تماس بگیرند.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا علیه السلام به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند ماه امسال در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

دبیری این رویداد را سعید نجاتی برعهده دارد و آخرین مهلت دریافت آثار آن نیز یکم آذر ۹۹ اعلام شده است.

 

 

انیمیشن «قدم یازدهم» به انیمافست زاگرب رسید

انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش رقابتی فیلم‌های کودکان چهل‌وهشتمین جشنواره‌ی جهانی انیمافست زاگرب راه یافت.

انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» روز شنبه ۱۲ مهر ١٣٩٩ در گروه ۳ (گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال) بخش رقابتی «فیلم‌های کودکان» این دوره از جشنواره زاگرب در ساعت ۱۰ صبح به نمایش در می‌آید.

 ۴۱ فیلم از ۲۰ کشور جهان در بخش مسابقه‌ی کودکان و نوجوانان جشنواره‌ی انیمافست زاگرب ۲۰۲۰ به رقابت می‌پردازند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز در بخش رقابتی جایزه بزرگ چهل‌وهفتمین دوره این جشنواره (۲۰۱۹) با انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین حضور داشت.

مریم کشکولی‌نیا مدرس دانشگاه و انیماتور به‌نام ایرانی سومین حضور بین‌المللی خود را با انیمیشن «قدم یازدهم» در بخش مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند. او پیش از این در انیمافست زاگرب سال ۲۰۱۲ با فیلم‌ «تونل» و سال ۲۰۱۵ با فیلم «مال من است» در بخش مسابقه درخشیده است.

جشنواره زاگرب با پیشینه‌ای ۴۸ ساله، دومین جشنواره قدیمی دنیاست که به انیمیشن اختصاص دارد. چهل‌وهشتمین جشنواره جهانی انیمافست زاگرب از ۷ تا ۱۲ مهر سال ۱۳۹۹ (۲۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰) در شهر زاگرب کشور کرواسی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول