اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور کره جنوبی و روسیه

رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با همتای خود در کره جنوبی تأکید کرد که مسکو آماده است در تلاش برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره با سئول همکاری کند.

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور کره جنوبی و روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک سئول و مسکو، سخنگوی کاخ آبی (کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی) امروز دوشنبه از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه با «مون جه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی خبر داد. 

خبر‌گزاری یونهاپ به نقل از سخنگوی کاخ آبی نوشته، پوتین در این تماس تلفنی تأکید کرده که مسکو آماده است در تلاش برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره با سئول همکاری کند.  

رئیس‌جمهور روسیه در این تماس ۳۵ دقیقه‌ای همچنین بر تلاش دولت مون در عادی سازی روابط میان دو کره تأکید کرد و ابراز امیداری کرد که مذاکرات میان طرف‌های مرتبط در این خصوص از سر گرفته شود. 

به گفته سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی، مون نیز خواستار نقش سازنده و حمایت روسیه در این خصوص شده است. 

مون و پوتین همچنین درباره مسائل امنیتی شبه جزیره کره صحبت کردند.

رؤسای جمهوری کره جنوبی و روسیه همچنین توافق کردند که روابط «دوستانه و مشترک» میان سئول و مسکو را در مسیر سودمندی و آینده‌نگری توسعه دهند.

پوتین در این تماس تلفنی گفت که وی انتظار دارد همکاری دو کشور در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری‌های نوآورانه، گردشگری به منظور استفاده از خدمات پزشکی، تولید ماشین‌آلات کشاورزی، توسعه مسیر قطب شمال و صنایع نفت، گاز و کشتی‌سازی فعال باشد. 

رئیس‌جمهور کره جنوبی پیشنهاد داد دو کشور برای ساخت و تأمین واکسن کرونا با یکدیگر همکاری کنند. 

مون در این تماس تلفنی همچنین خواستار حمایت روسیه از این طرح شد که «یو میونگ هی» وزیر تجارت کره جنوبی رئیس بعد سازمان تجارت جهانی شود. 

تماس تلفنی این دو رئیس‌جمهور در حالی امروز برقرار شد که تنش‌های میان دو کره همچنان پا بر جاست. 

روز یکشنبه پیونگ یانگ به کره جنوبی در زمینه نقض حریم دریایی این کشور برای یافتن جسد شهروندش که به طور اشتباهی در آبهای کره شمالی کشته شده هشدار داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول