اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رعایت ۷۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در سمنان/ برپایی موکب‌های اربعین ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان در بخش‌های مختلف ۷۰ درصد است، گفت: در اربعین امسال برپایی موکب در خیابان‌ها ممنوع است.

رعایت  ۷۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در سمنان/ برپایی موکب‌های اربعین ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: موج اول و دوم شیوع کروناویروس را در استان سمنان پشت سر گذاشتیم و اکنون شاهد شیوع موج سوم این ویروس منحوس در این دیار هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار در هر دو روز به‌طور متوسط ۳۰۰ نفر از هم‌وطنان به دلیل شیوع کرونا ویروس جان خود را از دست می‌دهند که این آمار بسیار ناراحت‌کننده است، عنوان کرد: ۳۵۶ نفر در استان سمنان به دلیل ابتلا به کروناویروس در ماه‌های گذشته جان باختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در استان سمنان اقدام‌های خوبی برای مقابله با کروناویروس انجام شد؛ اما با توجه به اینکه مردم استان تعاملات زیادی با استان‌های هم‌جوار دارند، روند کنترل این ویروس با اندکی مشکل همراه است.

خجسته‌پور اضافه کرد: بر اساس آماری که روز گذشته در ستاد ملی مقابله با کروناویروس ارائه شد، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان سمنان در بخش‌های مختلف ۷۰ درصد است که این آمار در مقایسه با آمار کشوری بیشتر است.

وی ادامه داد: برای مقابله با کروناویروس باید با عزمی همگانی گام برداشت و اقشار جامعه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور ویژه در دستور کار مردم استان باشد و نظارت‌ها در بخش‌های مختلف برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شود.

نگرانی مردم و مسؤولان از شیوع موج سوم کرونا در سمنان 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مردم و مسؤولان در صورت رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن‌های عمومی و خصوصی از شیوع موج سوم کروناویروس در استان سمنان نگران هستند.

خجسته‌پور افزود: وضع شیوع کروناویروس در بسیاری از نقاط کشور اضطراری است و از اقشار مردم می‌خواهیم با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم استان سمنان و عزاداران در دهه آخر ماه صفر و عزاداری اربعین حسینی همانند دهه اول ماه محرم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: در اربعین امسال مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی را نخواهیم داشت و برنامه‌های عزاداری در فضای باز و با کمترین تعداد و زمان ممکن انجام شود.

خجسته‌پور اضافه کرد: با توجه به شیوع کروناویروس انتظار آن است که مردم مراسم‌های عزاداری را از صدا و سیما دنبال کنند و کمتر در اجتماعات حاضر شوند.

وی گفت: در اربعین امسال برپایی موکب در خیابان‌های استان سمنان ممنوع است و با دقت نظر باید عزاداران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حفظ سلامتی عزاداران باید به‌طور ویژه در دستور کار هیأت‌های مذهبی باشد و در دهه نخست ماه محرم هیأت‌های مذهبی، مداحان و مجموعه عزاداران به‌خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول