اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ظرفیت‌های صنعت گردشگری البرز را دریابید

استان البرز به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی بالا، پوشش گیاهی و آب و هوایی مناسب از فرصت های خوبی در حوزه های هنری، فرهنگی، طبیعی و روستایی برخوردار است و می‌تواند درآمدزایی بالایی از این شاخه‌ها داشته باشد.

ظرفیت‌های صنعت گردشگری البرز را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شادی حاضری، رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنراتاق بازرگانی البرز بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در اتاق بازرگانی انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته گردشگری، اظهار کرد: گردشگری بزرگترین صنعت در جهان است، این صنعت جزو مهمترین منابع درآمدی و زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی مانند هفته گردشگری، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های نقاط مختلف دنیا در این حوزه است، افزود: صنعت گردشگری این قدرت را دارد تا مردمانی از نژاد، رنگ پوست، فرهنگ، گویش های گوناگون وهمچنین سبک زندگی متفاوت از یکدیگر را گرد هم آورد.

حاضری با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد از کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری مشتمل بر مجموعه‌های کوچک و متوسط است، بیان کرد: خوشبختانه صنعت گردشگری همواره در اشتغال زایی زنان، جوانان و جمعیت روستایی پیشتاز بوده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه توصیه می‌شود با بهره گیری از ظرفیت صاحبان صنایع و تسهیلات بانکی مشکلات مالی حوزه گردشگری برطرف شود، اظهار کرد: موضوع مهم دیگر نقش موثر دولت و نهادهای زیرمجموعه آن در حمایت از بخش خصوصی است که با مواردی از جمله تسهیل فرآیند صدور مجوزها، کمک های اداری- سازمانی این مورد نیز عملیاتی می شود.

وی گفت: استان البرز به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی بالا، پوشش گیاهی و آب و هوایی مناسب از فرصت های خوبی در حوزه های هنری، فرهنگی، طبیعی و روستایی برخوردار است و می‌تواند درآمدزایی بالایی از این شاخه‌ها داشته باشد.

به گفته این مقام مسؤول با برگزاری نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و گردشگری مواردی از جمله آداب، پوشش، رسوم ،سوغات و بسیاری موارد فرهنگی دیگر به بازدید کنندگان ارائه می شود و این اقدامات به یقین تأثیر بسزایی در جذب گردشگر برای نقاط مختلف استان البرز دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق البرز در پایان با بیان اینکه حضور و مشارکت فعالان صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی در گسترش و تقویت سطح ارتباطات فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: یکی از تأثیرات حضور در نمایشگاه‌های بین المللی ایجاد فرصت صحبت و همچنین تقویت روابط با کشورهای دیگر به خصوص مقاصد هدف گردشگری است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول