اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امضای توافق تبادل اسرا میان طرفین یمنی

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن توافق طرفین یمنی برای تبادل اسرا را تأیید کرد و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم از امضای این توافق خبر داد.

امضای توافق تبادل اسرا میان طرفین یمنی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها شنبه شب (دیشب) از توافق دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن برای آزادی بیش از هزار اسیر در مذاکرات سوئیس خبر دادند.

بر اساس گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن امروز (یکشنبه) رسما اعلام کرد، دو طرف یمنی بر سر آزادی صدها اسیر از نیمه اکتبر توافق کرده‌اند.

گریفیتس در ادامه گفت، در این توافق که با نظارت سازمان ملل انجام می‌شود ۶۸۱ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل ۴۰۰ اسیر از طرف مقابل از جمله ۱۴ نفر از عربستان سعودی و ۴ سودانی آزاد می‌شوند.

وی سپس طرفین یمنی را به آغاز فوری مقدمات عملی جهت اجرای این توافق بر اساس برنامه اجرایی صلیب سرخ فراخواند.

در همین زمینه شبکه «المیادین» ظهر امروز از آغاز مراسم رسمی برای امضای این توافق خبر داد.

منابع آگاه اعلام کردند، طرفین توافق کرده‌اند پس از تمام شدن بخش اول توافق، بلافاصله نشست کمیته نظارتی برای اتمام عملیات تبادل بخش دوم برگرفته از توافق «امان» برگزار شود.

در ادامه این گزارش آمده، بر اساس توافق انجام شده در ژنو روند تبادل اسرا از ۱۵ اکتبر آغاز خواهد شد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ طی دو هفته آینده مقدمات لازم به این منظور را تکمیل می‌کند.

منابع آگاه اعلام کردند، طرفین یمنی بر تعهد کامل خود برای اجرای کامل بخش مربوط به تبادل اسرا در توافق استکهلم تأکید کرده‌اند.

دور چهارم مذاکرات دو طرف یمنی ویژه تبادل اسرا و مفقودان از جمعه (۱۸ سپتامبر) در مونتروی سوئیس آغاز شد.

«محمد عبدالسلام» خبر از امضای توافق داد

«محمد عبدالسلام» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز اعلام کرد، در راستای اجرای توافق سوئد و دیدارهای پس از آن با سازمان ملل، کمیته امور اسرا و بازداشت‌شدگان دولت نجات ملی یمن توافق مرحله اول آزادی بیش از هزار اسیر از طرفین را امضا کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول