اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کلنگ‌زنی 2 مرکزآموزشی و حمایتی بهزیستی استان مرکزی در هفته سالمندان

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از کلنگ‌زنی 2مرکز توابنخشی روزانه سالمندان و مرکز حمایتی شبانه روزی سالمندان ابراهیم آباد همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سالمندان خبر داد.

کلنگ‌زنی 2 مرکزآموزشی  و حمایتی  بهزیستی استان مرکزی در هفته سالمندان

زهرا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از کلنگ زنی دو مرکز توابنخشی روزانه سالمندان و مرکز حمایتی شبانه روزی سالمندان ابراهیم آباد همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سالمندان خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته ملی سالمندان از ۷ تا ۱۳ مهر ماه سال جاری و با شعار «کرونا؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» برگزار می‌شود.

 وی افزود: با توجه به اینکه روز یکم اکتبر هر سال در تقویم بین المللی به عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است، برنامه‌های هفته ملی سالمندان را با هدف فضا سازی و ایجاد دغدغه برای طرح مشکلات و چالش‌های حوزه سالمندی در جامعه، طراحی کرده‌ایم.       

وی با اشاره به اینکه برای هر روز از هفته ملی سالمندی شعار مشخصی طراحی شده است، گفت: امسال تمهیدی اندیشیده شده است تا درکنار عناوین کلی هر روز برخی از مصادیق ویژه و نیازهای مهم سالمندان نیز احصا شود و با اعلام دستگاه‌های متولی این موضوع و مصادیق زمینه ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های و مطالبه گری اصحاب رسانه پیش از پیش فراهم آید.

امینی  ادامه داد: با توجه شرایط کرونا برنامه‌های هفته سالمندان به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی  فراهم سازی دسترسی سالمندان به خدمات ضروری یا اورژانسی مورد نیاز بهداشتی، درمانی، مراقبتی، روانپزشکی، توانبخشی، مشاوره‌ای به صورت رایگان یا تخفیف دار و اطلاع رسانی در خصوص فرایند مراکز ارائه دهنده اینگونه خدمات در طول هفته تکریم و منزلت سالمندان و ایجاد تسهیلات دسترسی آسان بدون نوبت و تخفیف دار سالمندان به وسایل وابزار توانبخشی، پزشکی و پیراپزشکی با تایید یه پزشکی و ارائه مدرک هویتی و استحقاق سنجی را از فعالیت‌های این اداره کل در هفته سالمندان برشمرد.      

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی برپایی پایگاه مجازی مشاوره‌ای جهت ارائه مشاوره، پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی درطول هفته ملی سالمندان و با برنامه های متفاوت و اختصاص هر روز هفته به یک گروه از سالمندان، شناسایی و معرفی و تقدیر از سالمندان و بازنشستگان موفق، فعال، نخبه و دارای مشارکت اجتماعی بالا در دوران سالمندی در محورهای مختلف و ...از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته خواهد بود.                

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول