اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برپایی «چهل چراغ» در جوار مزار شهیدان/ پیشکسوت هنر بخشی گری موسیقی ترکمن درگذشت

همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت فرهنگسرای ارسباران ویژه برنامه چهل چراغ در جوار مزار پاک شهیدان جاوید الاثر واقع در مجتمع فرهنگی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار می شود.

برپایی «چهل چراغ» در جوار مزار شهیدان/ پیشکسوت هنر بخشی گری موسیقی ترکمن درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران ،همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه چهل چراغ روز یکشنبه ششم مهر از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در جوار مزار پاک شهدای جاویدالاثر  واقع دردانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز- مجتمع فرهنگی ولایت در محله سوهانک منطقه ۱ شهرداری تهران برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور مسئولین فرهنگی برگزار می شود، برنامه هایی چون روایت گری دفاع مقدس، جریان شناسی و پرسش و پاسخ در مورد دفاع مقدس و رفع شبهات، تقدیر از مادر شهید جاویدالاثر محمد جواد تاجیک، نمایشگاه کتاب دستاورد های دفاع مقدس ،مداحی و... اجرا می شود.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه در تاریخ‌ ذکرشده به مجتمع فرهنگی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس حاصل نمایند.

*********************************

پیشکسوت هنر بخشی گری موسیقی ترکمن درگذشت

 

رحیم خیوه لی از استادان هنر بخشی گری ترکمن های ایران پنجشنبه سوم مهر ماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

هوشنگ جاوید از پژوهشگران پیشکسوت موسیقی نواحی ایران درباره درگذشت رحیم خیوه لی گفت: شوربختانه در این بحران کرونایی و سکوتی که بر جامعه هنر تحمیل شده است یکی دیگر از استادان هنر بخشی‌گری ترکمن های ایران روانشاد خلیفه رحیم خیوه لی نیز روز پنجشنبه سوم مهر ماه در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: این استاد گرانقدر موسیقی نواحی ایران یک شب قبل از درگذشت در یکی محافل موسیقایی که در منطقه آق قلا برگزار شده بود برنامه ای را نیز اجرا کرده بود که به نوعی آخرین اجرای وی محسوب می شد. این هنرمند موسیقی سنتی ترکمنی از چهره های مطرح خوانندگی و نوازندگی دوتار و شادی بخش محافل عمومی و جشن های محلی در منطقه ترکمن صحرا بود.

این پژوهشگر موسیقی نواحی در پایان گفت: قطعا درگذشت استاد خیوه لی یک ضایعه سنگین برای جامعه موسیقی ترکمن است. چرا که از استادان و هنرمندان شاخص این عرصه محسوب می شد که با فقدانش بخش زیادی از حافظه موسیقایی منطقه ترکمن نیز از وجودشان بی بهره می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول