اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲۱ خانه هلال درمناطق روستایی ورامین افتتاح شد

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۱ خانه هلال در شهرستان ورامین افتتاح شد.

۲۱ خانه هلال درمناطق روستایی ورامین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری، با هدف آموزش روستانشینان برای ایجاد آمادگی در مقابله با حوادث‌های غیرمترقبه در دستور کار شهرستان قرار گرفته و امروز به صورت نمادین فعالیت ۷ خانه خانه هلال در این مناطق راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: امروز فعالیت خانه‌های هلال در روستاهای محمدآباد عرب‌ها ، آبباریک، دمزآباد و موسی آباد بختیاری از توابع بخش جوادآباد و جعفرآباد اخوان، کلاته، آباد و عبدل‌آباد از توابع بخش مرکزی آغاز شده و این مراکز نسبت به آموزش روستائیان اقدام می‌کنند.

فرماندار ورامین عنوان کرد: علاوه بر این خانه‌های هلال، ۱۳ خانه هلال در بخش مرکزی، ۱۷ خانه هلال در روستاهای بخش جوادآباد و یک خانه هلال در شهر جوادآباد راه‌انداری شد.

کاغذلو تصریح کرد: تمامی خانه‌های هلال شهرستان ورامین به وسایل و امکانات اولیه مورد نیاز تجهیز شده و کالاهای مورد نیاز در زمان بروز بحران در این مناطق دپو شده است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه خانه‌های هلال، ارائه آموزش همگانی مردم در حوزه امدادرسانی و نجات است تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، روستائیان بتوانند تا پیش از رسیدن نیروهای امدادی به یاری آسیب‌دیدگان شتافته و از بروز تلفات انسانی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول