اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشاگری سازمان حقوق بشری درباره نقش سعودی و امارات در شکنجه‌ غیرنظامیان یمنی

یک سازمان حقوق بشری از نقش امارات و سعودی در شکنجه غیرنظامیان یمنی در شرق این کشور پرده برداشت و این اقدام را مردود دانست.

افشاگری سازمان حقوق بشری درباره نقش سعودی و امارات در شکنجه‌ غیرنظامیان یمنی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری «سام» اعلام کرد، نیروهای تابع دولت مستعفی (متحد ریاض) در استان «حضر موت» (در شرق یمن) از چهار سال پیش تا کنون، دهها غیرنظامی را با نظارت ائتلاف متجاوز ربوده‌اند و زندانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد حقوق بشری که مقر آن در ژنو است امارات و سعودی بر شکنجه دهها غیرنظامی یمنی که به بهانه مقابله با گروهک القاعده در استان حضرموت بازداشت شده‌اند، نظارت داشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، بازداشت شدگان به منظور محاکمه به زندان مرکزی در «المکلا» منتقل شده‌اند اما همچنان روند محاکمه آنها انجام نشده و بنا به گفته خانواده بازداشت‌شدگان، برخی از آنها به زندان «ذهبان» در عربستان سعودی منتقل شده‌اند.

سازمان سام افزود، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۵ نفر از جمله دو کودک در شهر «سیئون» (دومین شهر بزرگ حضرموت) مورد بازداشت اجباری قرار گرفته‌اند.

در همین ارتباط «توفیق الحمیدی» رئیس سازمان ساف اعلام کرد، بازداشت و ربایش اجباری و شکنجه، جنایت‌هایی مردود است و پذیرش آنها حتی در صورت وجود توجیهاتی مانند مقابله با گروه‌های تروریستی چون القاعده و داعش ممکن نیست.

در ادامه این گزارش آمده، زندان «الطین» حدر جنوب سیئون تحت نظارت نیروهای سعودی است و شکنجه بسیاری از بازداشت شدگان در آنجا انجام می‌شود. افسران اطلاعات سعودی و یمنی بر عملیات بازجویی و شکنجه بازداشت‌شدگان نظارت دارند. شاهدان گفته‌اند از شناخته‌شده‌ترین این بازجوها سه افسر سعودی به نام‌ها «الخالدی»، «بدر العتیبی» و «ابونواف» هستند.

تصمیمات مربوط به بازداشت یا آزادی بازداشت‌شدگان نیز توسط همین افسران سعودی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول