اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مقدمات اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: این طرح هم‌اکنون در کمیسیون شوراها در حال بررسی نهایی بوده و به تصویب رسیده و سپس برای اصلاح به هیئت‌رئیسه و ورود به صحن علنی جمع‌بندی می‌شود.

مقدمات اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره تعیین شرایط احراز رجال مذهبی در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در سنوات گذشته انتخابات ریاست جمهوری برخی افراد در پایین‌ترین سطوح که شرایط کاندیدا شدن را نداشتند آمده و در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند به همین دلیل در کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی جدیدی در این حوزه صورت گرفت.

وی با تأکید بر کنترل دقیق ورودی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین و بی‌شک تأثیرگذارترین انتخابات در سرنوشت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا باید کنترل‌ها در ورودی‌های این انتخابات با دقت انجام‌شده و متناسب با جایگاه ریاست جمهوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم داشتن سابقه هشت سال کار اجرایی در بالاترین سطوح مدیریتی کشور توسط کاندیداهای ریاست جمهوری تصریح کرد: مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و یا معادل آن‌که مورد تائید وزارت علوم، داشتن سن حداقل ۴۵ و حداکثر ۷۰، هشت سال کار اجرایی در بالاترین سطوح مدیریتی کشوری و امنیتی، داشتن سابقه مدیریت دانشگاه‌های بزرگ کشور ازجمله مهم‌ترین شرایط ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری است.

فرخی با اذعان به ارسال طرح اصلاح قانون انتخابات به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح هم‌اکنون در کمیسیون شوراها در حال بررسی نهایی بوده و سپس برای اصلاح به هیئت‌رئیسه و ورود به صحن علنی جمع‌بندی می‌شود.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول