اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۴۲ هکتار اراضی ملی در قروه از متصرفان بازپس گرفته شد/برخورد با متصرفان منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۵ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۳۷ هکتار به مراجع قضایی معرفی شده است، همچنین ۳۹ فقره پرونده به مساحت ۴۲ هکتار از اراضی ملی از دست متخلفین و سودجویان رفع تصرف شد.

۴۲ هکتار اراضی ملی در قروه  از متصرفان بازپس گرفته شد/برخورد با متصرفان منابع طبیعی

بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی برابر مواد ۲و ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور تخلف محسوب می‌شود و با عاملان آن طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قروه گفت:با توجه به آغاز کشت پاییزه از تمام کشاورزان درخواست می شود از شخم زدن اراضی ملی به دلیل منع قانونی پرهیز کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: خرید و فروش درختان جنگلی جرم است و برابر مواد ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از طریق مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد می‌شود.

شریفی‌پور در ادامه به دستورالعمل ابلاغی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اشاره کرد و افزود: هرگونه قطع درختان مثمر و باغی نیازمند کسب مجوز از دستگاه‌های متولی مانند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی است.

وی در پایان افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۵ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۳۷ هکتار به مراجع قضایی معرفی شده است، همچنین ۳۹ فقره پرونده به مساحت ۴۲ هکتار از اراضی ملی از دست متخلفین و سودجویان رفع تصرف شد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول