اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایان مأموریت آسیایی، آغاز مأموریت نویدکیا/ نو شدن و همدلی، دشت سپاهان از آسیا

در حالی شاگردان محرم نویدکیا با دشت ۴ امتیازی دوحه را به سمت اصفهان ترک کردند، که با توجه به تغییرات بنیادی و عمیق مجموعه سپاهان حدس این نتایج دور از انتظار نبود.

پایان مأموریت آسیایی، آغاز مأموریت نویدکیا/ نو شدن و همدلی، دشت سپاهان از آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در حالی شاگردان محرم نویدکیا با دشت ۴ امتیازی دوحه را به سمت اصفهان ترک کردند، که با توجه به تغییرات بنیادی و عمیق مجموعه سپاهان حدس این نتایج دور از انتظار نبود چرا که محمدرضا ساکت نزدیک به یک ماه پیش از آغاز این رقابت‌ها سکاندار مجموعه سپاهان شد تا بتواند اسطوره زردپوشان را بر نیمکت این تیم بنشاند؛ نویدکیا فقط ۱۰ روز پیش از اعزام تیم به قطر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و عملا نمی‌توانست تفکرات خود را در این تیم پیاده کند.

شاگردان نویدکیا، با دو باخت پیاپی مقابل تیم گران قیمت النصر عربستان، یک تساوی مقابل العین امارات و یک پیروزی مقابل السد قطر و با دشت ۴ امتیاز در این دوره از رقابت‌ها و در مجموع ۷ امتیاز از بازی‌های این گروه که مرحله اول آن در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، به مقام سوم گروه D این رقابت‌ها دست یافتند و از حضور به مرحله بعد جای ماندند.

پیام اتحاد زردپوشان، پس از ناکامی در آسیا

رقابت‌های این دوره جام باشگاه‌های آسیا، از بعد غیر فنی با حواشی مختلفی اعم از مبتلا شدن تعدادی از بازیکنان تیم‌ها و همچنین مجتمع برگزار شدن این دیدارها همراه بود، اما برای سپاهان رنگ و بوی حواشی به شکل دیگر و به شکل مثبت بود.
بلافاصله پس از اتمام کار سپاهان، محمدرضا ساکت با انتشار متنی در صفحه مجازی خود، جام باشگاه‌های آسیا را نقطه آغاز رشد سپاهان دانست و به هواداران نوید روزهای بهتر در سپاهان را داد.

 

همچنین امیدنورافکن نیز با انتشار متنی در صفحه مجازی خود، اعلام کرد که حضور در بین شاگردان نویدکیا چالش جدیدی را در زندگی وی رقم زده و امیدوار است در آینده سپاهان به روزهای اوج خود بازگردد.

 

جدای از اتحاد و حال خوب میان اعضا باشگاه سپاهان، هواداران این تیم نیز از شکست در آسیا مأیوس نشدند و به فردای بهتر در کنار کادر جدید این تیم امیدوار هستند؛ هواداران سپاهان عصر روز گذشته با حضور در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به استقبال تیم سپاهان رفتند تا با این حرکت روحیه و انگیزه بازیکنان تیم خود را افزایش دهند.

 

از طرفی دیگر، عملکرد محرم نویدکیا نیز در این چهار دیدار جالب بود، وی از تمام بازیکنان تیم جدیدش در دیدارهای آسیا نهایت استفاده را کرد و تمامی بازیکنان این تیم به زمین رفتند، از طرف دیگر تاکتیک نویدکیا نیز در این رقابت‌ها شکل و شمایل متفاوتی با سپاهان قلعه‌نویی داشت، با وجود اینکه زمان آماده‌سازی این تیم توسط نویدکیا بسیار کم بود، ولی این سرمربی جوان توانست به اهداف فنی خود نزدیک شود.

همچنین تیم سپاهان با پاداش ۱۱۰ هزار دلاری، مبلغی معادل حدوداً دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از سوی AFC به اصفهان بازگشت.

سپاهان، در مسابقات آسیایی برنده شد!

محمد یاوری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون عملکرد تیم سپاهان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت:در ابتدا باید اعلام کنم که نباید شرایط پرسپولیس و استقلال را با شرایط کنونی سپاهان و همچنین نتایج به دست آمده در جام باشگاه‌های آسیا را یکی دانست، این دوتیم با روحیه بسیار بالای در این مسابقات حاضر بودند ولی سپاهان با توجه به عملکرد کادرفنی سابق با شرایط بسیار بد روحی تحویل محرم داده شد.

کارشناس فوتبال ادامه داد: سپاهان در انتهای فصل از کسب جام و سهمیه آسیا جای ماند در حالی که ابتدای جزو مدعیان بود؛ سپاهان در شرایطی بدی به محرم تحویل داده شد که وی مسابقات بزرگی مثل جام باشگاه‌های آسیا را در پیش داشت، اگر اکنون بخواهیم به دنبال دلیل برای عدم نتیجه‌گیری سپاهان و محرم نویدکیا در این رقابت‌ها باشیم به نظرم ساده لوحانه‌ است.

وی تشریح کرد: به عقیده من مدیران فولاد مبارکه سپاهان بار دیگر نشان دادند که اگر به حرف‌ها و خواسته‌های منطقی مردم و هواداران اصفهانی سپاهان احترام گذاشته شود، چقدر می‌تواند بار مثبتی را به همراه داشته باشد، خواست مردم این بود که ساکت بازگردد زیرا سپاهان بهترین خاطرات خود را در دوران مدیریت وی دارند، ساکت نیز به خواست هواداران با برنامه‌ریزی صحیح و منطق نویدکیا را به خدمت گرفت.

یاوری ادامه داد: قرارداد بلند مدت سپاهان و نویدکیا این دلگرمی را ایجاد می‌کند که به نتایج آنی توجه نداشته باشیم، به نظرم من نتایج جام باشگاه‌های آسیا نمی‌تواند ملاکی باشد که با آن بتوانیم توانایی‌های محرم نویدکیا را محک بزنیم، با این وجود وی بسیار خوب و با هوش عمل کرد، کمتر مربی می‌توانست با وجود شرایط روحی موجود تیم‌ را به این خوبی راهی میدان کند.

 

کارشناس فوتبال گفت: محرم نویی از فوتبال را می‌پسند که ریسک بزرگی را به همراه داشت که بخواهد آن را در این رقابت‌ها استفاده و امتحان کند چه برسد به اینکه وی بخواهد تفکرات تاکتیکی خود را در زمین غالب کند؛ وی تفکرات خود را در این سه دیدار به خوبی امتحان کرد و بازیکنان خود را محک زد، وی نشان داد که شجاعت خوبی دارد و به شخصیت اجتماعی‌اش، هواداران، تاکتیکش و مدیریت باشگاه پشت گرم است.

وی ادامه داد: نویدکیا قطعا سبک جدیدی را در سپاهان ایجاد خواهد کرد و مطمئن هستم اگر پشتیبانی‌ها از وی ادامه دار و با حوصله باشد تیم محرم سال آینده در میان مدعیان قرار دارد، در جام ملت‌های آسیا به نظرم سپاهان برنده بود، محرم توانست یک تجربه بزرگ را در این رقابت‌ها کسب کند و بهترین تصمیمات را برای برنامه‌های سال آینده خود اتخاذ کند.

انتهای پیام /۶۳۱۰۷/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول