اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء:جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است، گفت سازمان ملل باید مواضع منطقی در چارچوب احترام به شرافت،حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد.

صنعاء:جامعه بین المللی به وجود القاعده و داعش در بدنه دولت مستعفی یمن واقف است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی نطقی به مناسبت گرامیداشت پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب ۲۶ سپتامبر یمن که به سرنگونی پادشاهی متوکلی یمن در این کشور منجر شد، گفت که اگر کسانی بودند که از این انقلاب صیانت می‌کردند، پنجاه و هشت سال زمان کافی بود تا یمن در جمع کشورهای ثروتمند، قوی و پیشرفته جای گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المسیره، «مهدی المشاط» گفت:«امروز ما به شصتمین سال قیام ۲۶ سپتامبر نزدیک می‌شویم و متوجهیم که این انقلاب دستخوش تحولات و دسیسه‌هایی شد که به امیدها و آرمان‌های این انقلاب ضربه زد».

وی افزود: «زمام انقلاب ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۲ میلادی به افراد بی انصافی سپرده شده بود  که بیش از نیم قرن، خانواده‌ای حکومت کردند و تا خرخره غرق فساد بودند و رنج امروز ما نتیجه نفوذها و دسیسه‌های خارجی است که انقلاب ۲۶ سپتامبر را هدف قرار داد».

المشاط تاکید کرد: «داعیان انقلاب ۲۶ سپتامبر که مزدور بیگانگان بودند عمداً اصول و آرمان‌های انقلاب آن را از بین بردند و در به روی دخالت خارجی در امور کشور گشودند و هیچ چیز مانند افتادن در دام سرسپردگی روح انقلاب‌ها را نمی کشد و این همان چیزی است که باید در خاطره‌ها جاودانه و در هر مرحله از تاریخ ملت بزرگمان به یاد داشته باشیم».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما با اراده‌ای انعطاف ناپذیر و عزمی راسخ مصمم هستیم که اعتبار انقلاب‌های ۲۶ سپتامبر و ۱۴ اکتبر را برگردانیم. رشادت و جانفشانی‌هایی که یمنی‌ها طی ۶ سال اخیر نشان داده‌اند، بهترین گواه این است که ما قدم در مسیر آزادی و استقلال گذاشته‌ایم».

المشاط افزود: «ماهمچنان با ثبات قدم و تلاش مضاعف، کشورمان را از هر رنجی خلاصی می‌دهیم و با پروردگار و ملت خود عهد می‌بندیم که تا رسیدن به آزادی و استقلال در انجام مسئولیت خود کوتاهی نمی‌کنیم».

رئیس شورای عالی یمن گفت: «من دستان ارتش، کمیته‌های مردمی و سرویس‌های امنیتی یمن در ادامه تلاش و سازندگی در راه کشور را می‌فشاریم و با همه کسانی که سعی در تضعیف امنیت شهروندان را دارند، مقابله می‌کنم».

المشاط درباره کرسی جمهوری یمن در سازمان ملل هم گفت: «این کرسی همچنان خالی است و کسی که روی آن می‌نشیند، نماینده کسی جز خودش و عده‌ای طرد شده ازسوی  ملت یمن نیست».

او ضمن درخواست از سازمان ملل برای دست کشیدن از به رسمیت شناختن کسانی که منافع یمن و یمنی‌ها را در نظر نمی‌گیرند، گفت: «تاریخ، اشتباه جامعه بین المللی و سازمان ملل در به رسمیت شناختن مشروعیت کسانی که خودشان می‌دانند مشروعیتشان دروغین و از لحاظ اخلاقی، منطقی و قانونی غیرواقعی است، نخواهد بخشید».

المشاط گفت: «جامعه بین الملی می‌داند که القاعده و داعشی بخش لاینفکی از مشروعیت ادعایی (دولت مستعفی منصور هادی هستند) و می‌داند که دزدان و فاسدان مشروعیت ندارند. کسانی که در کشورهایی ساکن هستند که پایتختشان بمباران می‌شود، مشروعیت ندارند؛ بنابراین سازمان ملل و جامعه بین المللی  باید در مواضعشان تجدید نظر کنند، زیرا اگر آن را اصلاح نکنند، تاریخ آنها را نخواهد بخشید.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان گفت: سازمان ملل باید  مواضع عقلانی و منطقی در چارچوب احترام به شرافت و حاکمیت و منافع یمن اتخاذ کند به گونه‌ای که صلح و امنیت بین المللی را استحکام بخشد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول