اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هنر زبان نمایش مظلومیت و اقتدار رزمندگان اسلام است

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه اهل هنر مشکلات زیادی دارند و باید با گذر از این موانع آثار ماندگار را در جامعه نهادینه کنند، گفت: هنرمندان با گذر از موانع، آثار ماندگار را در جامعه نهادینه کنند.

هنر زبان نمایش مظلومیت و اقتدار رزمندگان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور شامگاه پنجشنبه در تالار مرکزی بوستان ملت رشت در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: دفاع مقدس و جنگ هشت‌ساله، مظلومیت‌های فراوانی داشت که شایسته است از هنر برای نشان دادن مظلومیت، اقتدار و عزت رزمندگان اسلام استفاده کرد.

وی یکی از رسالت‌های هنرمندان را بیان ایثارگری‌های رزمندگان با زبان هنر عنوان کرد و افزود: در حوزه هنر نگاه ما به هنرمندان است ما در حوزه هنر کار بلد نبوده و از هنرمندان می‌خواهیم که از این گنج بی‌پایان برای نشان دادن رشادت‌های سربازان اسلام استفاده کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مشکلات هنرمندان در عرصه هنر گفت: فعالیت جهادی همواره با مشکلاتی همراه است لذا انتظار داریم که هنرمندان با کار جهادی مشکلات را از میان برداشته و موانع را پشت سر بگذارند.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه اهل هنر مشکلات زیادی دارند و باید  با گذر از این موانع آثار ماندگار را در جامعه  نهادینه کنند،  افزود: به فرموده رهبری معظم نظام، باید گوش‌هایمان را اصلاح کنیم تا صدای شهدا را بشنویم و این همان قدرت هنر است که با اراده هنرمندان می‌تواند تحقق یابد.

وی با اشاره به اهمیت مقاومت در مشکلات و برهه‌های مختلف کشور بیان کرد: در تاریخ انقلاب هر جا موفقیتی کسب شد، با تکیه‌بر مقاومت بود، ما در حوادث انقلاب  تجربه کردیم که مقاومت تنها راهکار پیش روی ماست زیرا هر جا پای آرمان‌ها ایستادیم خداوند راه را برای ما بازکرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر تلاش هنرمندان برای نهادینه‌سازی موضوع مقاومت در جامعه از طریق هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان اگرچه مشکلات زیادی دارند اما می‌طلبد تا با ناملایمات بسازند و حوزه ساخت فیلم و هنر را جدی بگیرند.

 

تزریق هزینه یکی از رزمایش‌های نیروی مسلح به هنر در نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت

 دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز در این برنامه با تقدیر از همه دست‌اندرکاران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اظهار کرد: استقبال از این  جشنواره  به شکل عجیب و غیرقابل‌انتظار، همراه با موجی از آثار برای ما بی‌نظیر بود چراکه رقم قابل‌توجهی از آثار به  جشنواره ارسال شد که در تاریخ جشنواره مقاومت انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود.

مهدی عظیمی با اشاره به آثار هنرمندان جهان از ۳۲ کشور جهان، بیان کرد:  بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر از هنرمندان بسیجی کشور بوده که اثرات قابل‌توجهی را به جشنواره مقاومت ارسال کردند‌.

وی با اشاره به معنویت جشنواره مقاومت گفت: فیلم‌سازی جزء هنرهای پرهزینه است و هزینه بالایی دارد، لذا می‌طلبد برای اثرگذاری فرهنگ مقاومت از طریق هنر هزینه فیلم و فیلم‌سازی را تأمین نمود.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه با کم کردن یکی از مانورهای بزرگ نیروی مسلح و اختصاص هزینه آن به فیلم‌سازی، انقلابی در ترویج فرهنگ مقاومت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ما با افراد برجسته و هنرمندی  مواجه هستیم که سال‌هاست به دلیل مشکلات اقتصادی کار نکردند، لذا اگر آن‌ها می‌توانستند اهداف انقلاب را با زبان هنر بیان کنند، ثمرات بی‌نظیری در ترویج فرهنگ مقاومت ایجاد می‌شد، فعالیت از طرف هنرمندانی که امروز متأسفانه خیلی‌ها در زندگی عادی خود نیز دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول