اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض اماراتی: سرکوب مخالفان در امارات به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است

یک نویسنده و معارض اماراتی در سخنانی ضمن اشاره به سرکوب مخالفان، سازش با رژیم صهیونیستی را غیر قانونی دانست.

معارض اماراتی: سرکوب مخالفان در امارات به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الشیبه النعیمی» نویسنده و روزنامه‌نگار اماراتی در مصاحبه‌ای توافق امارات و رژیم صهیونیستی را نه «توافق صلح» بلکه «شراکت استراتژیک» برای نفوذ این رژیم در جهان عرب دانست.

النعیمی به وبسایت مرآة الجزیره گفت که متأسفانه امارات اجازه داده است تا گذرگاهی برای نفوذ رژیم اسرائیل به جهان عرب و اسلام شود و به طور قطع تل‌آویو بیشترین سود را از این توافق می‌برد.

این معارض اماراتی ساکن لندن، موضع مردم امارات را جدای از حاکمانشان دانست و گفت که جامعه امارات بیش از هر زمان دیگری در شرایط سرکوب به سر می‌برد و آزادی بیان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

النعیمی تأکید کرد که مردم امارات سرکوب شده‌اند و بنابراین نمی‌توانند نظر واقعی خود را بروز دهند و از این رو سکوت کرده‌اند.

این نویسنده اماراتی با غیر قانونی خواندن سازش و اینکه چنین توافقی خلاف قانون اساسی امارات است، گفت: «آن‌ها [حاکمان امارت ابوظبی] مسئول چنین کاری نبودند، شورای عالی اتحادیه که از حاکمان امارت‌ها تشکیل شده، می‌بایست در این خصوص تصمیم می‌گرفت. در حالی که حاکمان دیگر امارت‌ها تاکنون هیچ حرفی درباره سازش و این تصمیم نزده‌اند.»

النعمی قدس را حق مسلمین دانست و گفت که هیچ کسی حتی خود فلسطینیان نیز حق رویگردانی از قدس را ندارند و افزود: «قدس ملک هیچ کسی نیست. هیچ کس نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. این یک مسأله فلسطینی و عربی است و هیچ کس حق ندارد قدس را بازیچه قرار داده یا هر طور که می‌خواهد، بفروشد؛ بنابراین دولت‌های دیکتاتوری که دست به چنین اقداماتی می‌زنند با مردم خویش مستبدانه رفتار می‌کنند؛ اما این مسأله دوام نخواهد آورد.»

پیش از این نیز «حمد الشامسی» از معارضان معروف اماراتی گفته بود که حامیان عادی‌سازی روابط با اسرائیل در امارات بسیار اندک هستند، اما همین تعداد کم در تمامی برهه‌ها و رخدادهای به شدت فعال شده و به حمایت از سیاست‌های حکومت می‌پردازند.

امارات و بحرین ۲۵ شهریور ماه توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به طور رسمی در کاخ سفید امضا کردند؛ توافقی که با خشم و محکومیت بسیاری از گروههای مردمی در جهان عرب به خصوص فلسطینیان همراه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول