اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بسیج دانشجویی «جهاد هنری» در کشور را کلید می‌زند / «ققنوس» بین‌المللی می‌شود

مدیر هنری و رسانه‌ای بسیج دانشجویی کشور از تلاش برای برگزاری نخستین دوره بین‌المللی جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی در تلاش است تا جشنواره ققنوس را به جهاد هنری در کشور تبدیل کند.

بسیج دانشجویی «جهاد هنری» در کشور را کلید می‌زند / «ققنوس» بین‌المللی می‌شود

مهرداد توکلی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اهمیت اقدام رسانه‌ای به‌صورت جبهه‌ای اظهار کرد: این جبهه رسانه‌ای در خراسان شمالی تشکیل خود و رسانه‌های همسو و انقلابی در کنار یکدیگر با اقدامی جریان ساز، حرکتی نو را در رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر ایجاد جریان در فضای جشنواره فرهنگی هنری ققنوس نیز تصریح کرد: پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی کشور در حال برگزاری اختتامیه این دوره خود در استان‌ها و آغاز دوره ششم است که حرکتی در راستای ایجاد جریان سازی فرهنگی و هنری در کشور به‌صورت منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

مدیرهنری و رسانه‌ای بسیج دانشجویی کشور از تلاش برای برگزاری نخستین دوره جشنواره ققنوس به‌صورت بین‌المللی از سال آینده خبر داد و افزود: جریان جشنواره ققنوس از این دوره به محلی برای کشف استعداد، شبکه‌سازی، توانمندسازی و تولید اثر فاخر تبدیل می‌شود.

وی افزود: توانمندسازی در بستر جشنواره ققنوس از طریق آموزش و همچنین حمایت از آثار فاخر محسوب می‌شود که می‌تواند دانشجویان کشور اعم از بسیجی و غیر بسیجی را در چتر خود داشته باشد.

توکلی نخستین گام پس از برگزاری اختتامیه جشنواره را تشکیل انجمن‌های تخصصی مسئله محور بیان کرد و گفت: این هسته‌های تخصصی از سطح دانشگاه‌های کشور به استان‌ها و سپس در دبیرخانه جشنواره ایجاد و به‌صورت مستمر به استعدادیابی و پرورش آنان اقدام می‌کند.

وی این حرکت را جهاد هنری در عرصه کشور دانست و تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره ققنوس به‌عنوان مدرسان و ایجادکنندگان فضای هنری در ایجاد به مناطق محروم اعزام می‌شوند و به آموزش کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در بخش‌های مختلف کشور می‌شوند.

مدیر هنری و رسانه‌ای بسیج دانشجویی کشور این حرکت را اقدامی مهم برای نخستین بار در عرصه هنر کشور اعلام و خاطرنشان کرد: در این مسیر می‌توان از محرومیت هنری استان‌های مختلف کاست و هم شاهد کشف استعدادها از دل مناطق محروم نیز بود.

وی در انتها از جمع‌آوری ۲۰ هزار اثر جشنواره ققنوس تاکنون خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با برگزاری اختتامیه‌های جشنواره‌های استانی بالغ‌بر ۴۰ هزار اثر در کشور برای این جشنواره تولید و ارسال‌شده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول