اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده عاملی برای ایجاد حریق در شروع فصل پاییز است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان شروع فصل پاییز گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچک‌ترین بی‌احتیاطی خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده عاملی برای ایجاد حریق در شروع فصل پاییز است

آمادگی تمام نیروها برای مهار حریق‌های احتمالی در عرصه‌های ملی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آمادگی تمام نیروها برای مهار حریق های احتمالی در عرصه‌های ملی خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، حبیب یاراد بزی فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی و آبخیزداری استان  از حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا و شروع فصل پاییز تمامی تمهیدات لازم توسط این اداره برای جلوگیری و کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است

وی با تاکید بر اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی و قاچاق چوب می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

یارادبزی شروع فصل پاییز گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچک‌ترین بی‌احتیاطی خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی دهیاران شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی  ایجاد گشت‌های سیار و مستمر در این مناطق اعلام و اعمال قوانین و مقررات مربوط به ایجاد حریق در عرصه‌های طبیعی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با حریق در سطح استان است.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه گلستان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی جذب همیاران طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی جزو ادارات پیشرو است.

یارادبزی بیان کرد: پخش برنامه‌های آموزشی از صداوسیمای استان، توزیع بروشور، نصب بنر‌های آموزشی و اعلام شماره تلفن‌های ضروری از دیگر اقدامات انجام شده در استان برای پیشگیری و مقابله با حریق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: مردم طبیعت‌دوست هرگونه اقدام غیرقانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد نجات جنگل و مرتع، گزارش دهند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول