اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کامیون های خودران جدید در راه اروپا

دو شرکت نوپا در قاره اروپا از همکاری خود با یکدیگر برای تولید نسل جدیدی از کامیون های خودران خبر داده اند.

کامیون های خودران جدید در راه اروپا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، توسیمپل  و شرکت تراتون وابسته به فولکس واگن از همکاری با یکدیگر برای تولید کامیون های خودران خبر داده اند.

 توسیمپل که قبلا برای تولید کامیون های خودران در آمریکا برنامه ریزی کرده است، حالا قصد دارد این طرح را در اروپا نیز اجرا کند. ایجاد شبکه ای از کامیون های خودران در آمریکا روند انتقال بسته های پستی را در این کشور ساده تر می کند.

در شرایطی که انتظار می رود این طرح تا سال ۲۰۲۳ در آمریکا تکمیل شود، برای اجرای طرح یادشده در اروپا از کامیون های خودران تو سیمپل که سیستم کنترل رایانه ای آنها بهینه سازی شده، استفاده خواهد شد. سیستم یادشده یک راننده مجازی است که برای شناسایی موانع و مسیر حرکت از رادارها، دوربین های ۳۶۰ درجه و غیره استفاده می کند تا تصویری ۳۶۰ درجه از محیط اطراف به دست آید.

قرار است در اولین مرحله از اجرای این طرح مجموعه ای از کامیون های خودران مسیر ۳۰۰ کیلومتری بین دو شهر در سوئد را طی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول