اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح همزمان 335 پروژه ورزشی در کشور/وزیر ورزش: ۶ سالن ورزشی بزرگ تا پایان دولت افتتاح می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: 335 پروژه ورزشی امروز به مناسب هفته فاع مقدس به صورت همزمان در کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح همزمان 335 پروژه ورزشی در کشور/وزیر ورزش: ۶ سالن ورزشی بزرگ تا پایان دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در مراسم افتتاح سالن 6 هزار نفری سنندج که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: به صورت همزمان با دستور شما 335 پروژه ورزشی در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سالن ورزشی 6 هزار نفری سنندج یکی از مهمترین و زیباترین پروژه‌های ورزشی است که با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و این هدیه‌ای از سوی دولت برای مردم خوب استان کردستان است.

وی اذعان کرد: اجرا و افتتاح این پروژه ورزشی این امکان را برای استان کردستان فراهم کرده است که بتواند میزبانی مسابقات بزرگ بین‌المللی را داشته باشند.

به گفته سلطانی‌فر، ورزشگاه 6 هزار نفره سنندج در زیربنای 7 هزار و 300 متر اجرا شده و برای احداث آن در مجموع 750 میلیارد ریال هزینه برده ارزش اقتصای آن هزار و 500 میلیارد ریال است.

اجرای 9 سالن ورزشی بزرگ در کشور

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از این تیپ سالن‌ها در مجموع 9 عدد در کل کشور وجود دارد که تلاش داریم تا پایان دولت 6 مورد را به بهره‌برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها عموما در استان‌های محروم کشور است و امیدواریم بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتواند این شرایط را فراهم کند که همه مردم این مناطق بتوانند میزبانی مسابقات بزرگ بین‌المللی را داشته باشند.

وی با عنوان اینکه امروز به صورت همزمان به مناسب هفته دفاع مقدس 335 پروژه بزرگ ورزشی در سطح کشور از جمله چهار استادیوم فوتبال در چهار استان، یک هتل بزرگ ورزشی در گلستان، یک پیست اسکیت در اراک و 220 خانه ورزش روستایی در سایر استان‌های کشور افتتاح خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: افتتاح 108 زمین چمن مصنوعی فوتبال از دیگر پروژه‌های در دست افتتاح در سطح کشور است.

وی با یاداوری اینکه یکی از سیاست‌های مهم این وزارتخانه تحقق عدالت ورزشی است، اذعان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه‌های مختلف به صورت ضربتی امکان بروز و ظهور استعدادهای ورزشی را در نقاط مختلف کشور فراهم سازیم.

افتتاح 220 خانه ورزش روستایی در کشور

وی اذعان کرد: سیاست توسعه خانه‌های ورزش روستایی را از ابتدای دولت در پیش گرفته‌ایم و با افتتاح این 220 خانه وروزش روستایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، تعداد خانه‌های ورزش روستایی به 3 هزار و 500 واحد خواهد رسید.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، تعداد خانه‌های ورزش روستایی تا قبل از دولت تدبیر و امید کمتر از 200 عدد بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما افزایش این تعداد به 5 هزار خانه ورزش روستایی است، اذعان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه تعداد زمین‌های چمن فوتبال هم در سطح کشور به مرز 2 هزار خواهد رسید.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول