اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

الحاق قزاقستان به پروتکل بین المللی لغو مجازات اعدام

قزاقستان پروتکل دوم اختیاری میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در زمینه لغو مجازات اعدام را امضا کرد.

الحاق قزاقستان به پروتکل بین المللی لغو مجازات اعدام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان پروتکل دوم اختیاری میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در زمینه لغو مجازات اعدام را به امضا رساند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، این سند توسط «کایرات عمراف» نماینده دائم قزاقستان در سازمان ملل متحد به امضا رسید.

دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی با هدف لغو مجازات اعدام با قطعنامه 44/128 مجمع عمومی در 15 دسامبر سال 1989 تصویب شد.

این سند پیش بینی می‌کند که هیچ شخص تحت صلاحیت یکی از کشورهای طرف پروتکل مجازات اعدام نخواهد داشت و هر کشور شرکت کننده این پروتکل موافقت می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای لغو مجازات اعدام در حوزه قضایی خود انجام دهد.

در سال 2003 میلادی «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور وقت قزاقستان فرمانی را برای توقف مجازات اعدام در این کشور به تصویب رساند.

در دسامبر 2019 «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور کنونی قزاقستان به وزارت امور خارجه این کشور دستور داد به روند الحاق «نورسلطان» به دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سرعت دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول