اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دانش آموزان خراسان شمالی ۲۰۱ رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان این استان ۲۰۱ رتبه زیر هزار کنکور سراسری امسال را از آن خود کردند.

دانش آموزان خراسان شمالی ۲۰۱ رتبه زیر هزار کنکور را کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی عباس سعیدی اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده از کنکور سراسری، ۲ نفر از داوطلبان این آزمون در استان رتبه تک رقمی به دست آوردند.

وی افزود: یک رتبه تک‌رقمی کنکور امسال در استان، مربوط به داوطلب رشته هنر از شهرستان شیروان و دیگری مربوط به رشته علوم تجربی از شهرستان بجنورد است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: سارا شایان پور از شیروان، داوطلب رشته هنر، رتبه سه کنکور سراسری در منطقه سه را از آن خودکرده و محسن وحیدی از بجنورد، رتبه ۹ در آزمون سراسری رشته علوم تجربی در منطقه ۲ را به‌دست آورده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایجی که تاکنون به‌دست رسیده، در کنکور سراسری امسال، ۲۰ نفر از داوطلبان این استان موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ شده‌اند. 

سعیدی اظهار داشت: داوطلبان کنکور در استان، ۲۰۱ رتبه زیر هزار به‌دست آورده‌اند که بیشترین آن مربوط به رشته علوم انسانی است.

وی تصریح کرد: از میان کنکوری‌های استان، ۴۹ نفر در رشته علوم تجربی، ۷۳ نفر در رشته علوم انسانی، ۳۱ نفر در رشته ریاضی، ۲۷ نفر در رشته زبان و ۲۱ نفر در رشته هنر رتبه زیر هزار به‌دست آورده‌اند. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: امسال ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر داوطلب استان در کنکور سراسری باهم رقابت کردند.

پارسال ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۹۴ رتبه زیر هزار توسط کنکوری‌های استان کسب شد.

همچنین در آزمون سال گذشته، ۲ نفر از کنکوری‌های استان در رشته‌های علوم انسانی، زبان و علوم ریاضی، سه رتبه تک‌رقمی به‌دست آوردند که همگی از شیروان بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول