اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش بانوان کردستانی در دفاع از نظام بیشتر از زنان استان‌های دیگر است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: نقش بانوان کردستانی در عرصه دفاع از نظام بیشتر از بانوان شهرهای دیگر بود، چرا که آنها بخاطر نفوذ دشمن داخل شهرها حتی در خانه‌های خود امنیت نداشتند.

نقش بانوان کردستانی در دفاع از نظام بیشتر از زنان استان‌های دیگر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خواهران پایور بازنشسته سپاه بیت‌المقدس کردستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اجتماعی برجسته‌تر شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به زنان ایرانی هویت بخشید، نقش زنان را بعد از انقلاب، برجسته، شاخص و تاثیرگذار دانست و گفت: هویت‌بخشی انقلاب به زن مسلمان ایرانی زمینه ترقی و تعالی زنان را پس از انقلاب اسلامی در این کشور فراهم آورد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ ‌تحمیلی نیز فراتر از انتظار چه بعنوان اعزامی و چه بعنوان تبلیغی و جهاد سازندگی در دورترین روستاها حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه دوران 8 سال دفاع مقدس جلوه‌ای از حضور، تعامل، همکاری و تعاون همه اقشار جامعه بود، عنوان کرد:‌ با آغاز جنگ تحمیلی اقشار جامعه از پیر و جوان و زن و مرد دوشادوش هم در مقابل متجاوزان بعثی از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی اذعان کرد: رزمندگان انقلاب اسلامی در طول هشت سال جنگ‌ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل در خط مقدم در جنگ سخت‌ترین شرایط در مقابل با دشمن متجاوز ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تاکید براینکه بانوان نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتند، اذعان کرد: در مجموع زنان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی داشتند و دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند.

به گفته وی، با شروع جنگ تحمیلی بانوان انقلابی ایران اسلامی با مشارکت در برنامه‌های مختلف بهترین پشتیبانی‌ را از رزمندگان جبهه و جنگ کردند و هرگز حاضر به خالی کردن صحنه مقابله با دشمنان نشدند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: نقش بانوان کردستانی در عرصه دفاع از نظام بیشتر از بانوان شهرهای دیگر بود، چرا که آنها بخاطر نفوذ دشمن داخل شهرها حتی در خانه‌های خود امنیت نداشتند. 

سردار حسینی اظهار کرد: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف نبرد، اسارتگاه‌های رژیم بعثی، پشت جبهه‌های حق علیه باطل، بیمارستان‌ها و تدارکات چنان غیرت مردانه‌ای از خود نشان دادند که دشمن در برابر اراده و ایستادگی آنان مجبور به عقب‌نشینی شد.

وی اضافه کرد:‌ نقش‌آفرینی زنان موضوع محوری جمهوری اسلامی است چراکه نقش بانوان ایران زمین در پیروزی انقلاب، تثبیت نظام و دفاع مقدس کمتر از مردان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه  مردم کردستان به دلیل مرزی بودن در دوران جنگ تحمیلی به صورت مستقیم با دشمنان درگیر بودند، گفت:  زمانی که فرزندان این آب‌وخاک در جبهه مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند و شهرهای این دیار مورد اماج حمله هوایی رژیم بعث قرار می‌گرفت، شیرزنان کرد کردستانی خانواده را اداره می‌کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس تصریح کرد: اگر صبوری و فداکاری مادران و همسران شهدا و ایثارگران که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند نبود، سرنوشت انقلاب نیز مشخص نبود.

وی گفت: مادران و همسران ایران در هشت سال دفاع مقدس فرزند و همسر خود را با رضایت قلبی  برای حفظ ارزش‌های  دینی و انقلاب راهی جبهه‌های  نبرد حق علیه باطل کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول