اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری

برخی مسئولان عالی‌رتبه نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی این رژیم درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری به ویژه در سایه قطع هماهنگی‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار دادند.

هشدار نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی مسئولان عالی‌رتبه نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی این رژیم هشدار دادند که در نتیجه پیآمدهای شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد فلسطین و گسترش «خشونت‌ها»، تنش‌ها در کرانه باختری تشدید خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اعلام این خبر افزود که این مسئولان اسرائیلی از کابینه برای یافتن راهی جهت احیای هماهنگی‌های امنیتی با تشکیلات خودگردان درخواست کرده‌اند.

مسئولان صهیونیست همچنین مدعی شده‌اند که رونق اقتصادی فلسطین در سال‌های اخیر مانع تنش‌های امنیتی شده بود گرچه برخی اتفاقات حساس نظیر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، معامله قرن و پایان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی نیز رخ داد.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، مسئولان صهیونیست همچنین مدعی شدند که تظاهرات‌ها و اعتراضات در کرانه باختری به دلیل مسائل مدنی مانند دستمزدها، صندوق‌های بازنشستگی و تورم بوده است اما نهاد امنیتی اکنون از فروپاشی تشکیلات خودگردان و آغاز تظاهرات‌ها و تنش‌های شدید نگران است.

هاآرتص همچنین نوشت که نمایندگان نهاد امنیتی (ارتش و اطلاعات) در جلساتی که با محافل سیاسی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفته‌اند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان قصد رویارویی با اسرائیل را ندارد و از این نظر یک رهبر فلسطینی بی‌نظیر است در نتیجه بهتر است با او به توافقاتی دست یافت.

تشکیلات خودگردان فلسطین ژانویه گذشته به دنبال اعلام طرح آمریکایی «معامله قرن» هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به تعلیق درآورده است اما نهاد امنیتی و نظامی این رژیم بر این باور است که هر دو طرف به احیای هماهنگی امنیتی اهتمام دارند.

نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین معتقد است که می‌توان بر سر برخی مسائل از جمله صدور مجوزهای کار، مبادلات تجاری و پرداخت درآمدهای مالیاتی ویژه تشکیلات خودگردان، با این تشکیلات به توافقاتی رسید.

ادعاهای نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تظاهرات در کرانه باختری تنها به دلایل اقتصادی است، در حالی است که مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری علیه این رژیم ادامه دارد همچنانکه یورش نظامیان صهیونیست به منازل شهروندان فلسطینی و بازداشت گسترده آن‌ها نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول