اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صدور 40 مجوز مراکز مثبت زندگی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به صدور مجوزهای مراکز مثبت زندگی گفت: از 40 مجوز مراکز مثبت زندگی مختص استان، 31 موافقت اصولی صادر شده است.

صدور 40 مجوز مراکز مثبت زندگی در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت بهزیستی در زنجان اظهار کرد: هدف از ایجاد مراکز مثبت زندگی ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمان در یک مرکز و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات سازمان، افزایش و ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت است.

وی افزود: ایجاد مراکز مثبت زندگی گامی مناسب در تجمیع فعالیت‌های مددکاری در یک واحد برای مددجویان بوده و تاسیس مراکز مثبت زندگی موجب متمرکز شدن خدمات، دسترسی آسان و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن را به همراه دارد.

محمدی قیداری با بیان اینکه ۲۲ خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه خواهد شد، افزود: خدماتی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم در این مراکز انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به صدور مجوزهای مراکز مثبت زندگی افزود: از 40 مجوز مراکز مثبت زندگی مختص استان زنجان 31 موافقت اصولی صادر شده است.

 وی خدمات مراکز شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزندخواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه‌ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز برای صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول