اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری ۷۰ مسابقه فرهنگی در همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری بیش از ۷۰ مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، نویسندگی، خلاصه‌نویسی، نقاشی و روزنامه‌نگاری در شهرها و روستاهای استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری ۷۰ مسابقه فرهنگی در همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس

عاطفه زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند برای ما به حساب می‌آید که در هر زمان می‌توانیم به آن تمسک بجوییم اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل مأموریت‌های حساس فرهنگی که دارند، وظیفه سنگینی را نسبت به حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس بر شانه‌های خود احساس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ برنامه فرهنگی متنوع در این هفته پیش بینی شده است افزود: کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان این برنامه‌ها را به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی برای اعضا و عموم مردم برگزار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: بیش از ۸۵ نشست کتابخوان با محوریت کتاب‌های دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان پیش بینی شده که با قوت در حال انجام است و در فضای مجازی در دسترس همگان قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۷۰ مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، نویسندگی، خلاصه‌نویسی، نقاشی، روزنامه‌نگاری و ... در جریان است که توسط کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

زارعی تصریح کرد: حدود ۸۰ برنامه شامل جلسات روخوانی، باهم‌خوانی و جمع خوانی کتاب‌های دفاع مقدس در فضای مجازی پیش بینی شده که در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نمایشگاه‌های کتاب، کاریکاتور، عکس و کارتون به مناسبت هفته دفاع مقدس به صورت مجازی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی تدارک دیده شده که در این مدت در فضای مجازی در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های ادبی در هفته دفاع مقدس از رونق خاصی برخوردار است خاطرنشان کرد: در این هفته برگزاری شب‌های شعر و دلنوشته‌هایی با موضوع دفاع مقدس در محفل‌ ادبی استان برنامه‌ریزی و در حال اجراست.

وی گفت: همچنین از سخنران و رزمندگان دفاع مقدس دعوت شده است که از طریق فضای مجازی با اعضا کتابخانه‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازند.

زارعی اظهار کرد: انجام بیش از ۱۰۰ معرفی کتاب در زمینه دفاع مقدس توسط اعضا و کتابداران در فضای مجازی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به تفاهمنامه‌ای که با بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منعقد شده، ویژه‎برنامه‌هایی چون نشست‌های کتاب‌محور و مسابقات کتابخوانی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد نشست‌های نمایشنامه خوانی با موضوع دفاع مقدس نیز دیده شده است که در فضای مجازی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه جلسات نقد کتاب و رونمایی‌ از کتاب «هما» نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود ادامه داد: ویژه‌برنامه «به شهادت آب» نیز با محوریت کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با حضور همسر شهید سلگی با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

زارعی با بیان اینکه کودکان را نیز فراموش نکردیم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حال حاضر امکان حضور کودکان در کتابخانه‌های عمومی فراهم نیست اما بیش از ۲۵۰ برنامه از جمله قصه گویی، نقاشی، کتابخوانی، ساخت کاردستی و روزنامه دیواری در فضای مجازی برای آنها پیش بینی شده است.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول