اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آزادسازی زندانیان؛ ابتکار برنامه‌های هفته دفاع مقدس/ خاطره‌ای از جان‌فشانی سمنانی‌ها در عملیات «بدر»

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را ابتکاری در برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان دانست و خاطره‌ای از جان‌فشانی سمنانی‌ها در عملیات «بدر» نقل کرد.

آزادسازی زندانیان؛ ابتکار برنامه‌های هفته دفاع مقدس/ خاطره‌ای از جان‌فشانی سمنانی‌ها در عملیات «بدر»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی صبح امروز در آیین آزادسازی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در زندان مرکزی سمنان برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های دستگاه قضایی استان سمنان و مجموعه‌های مردمی که به آزادسازی زندانیان غیرعمد کمک می‌کنند، اظهار کرد: امروز همه باید تلاش کنند تا زندانیان جرائم غیرعمد هر چه زودتر به اجتماع و آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

او افزود: امروز اقدامات فرهنگی خوبی در اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان انجام می‌شود و بزرگداشت حماسه دفاع مقدس، امسال با تشکیل ستادی در این اداره‌کل مدنظر قرار گرفت و با همفکری، برنامه‌های ارزشمندی برای بزرگداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی اجرایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: اقدامات مطلوبی در این حوزه رخ داد که آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در هفته دفاع مقدس یکی از آن‌هاست و نشان می‌دهد که به برکت خون شهدا و دفاع مقدس، مجموعه‌ای از خیران و دستگاه قضایی به میدان آمده‌اند و آزادسازی زندانیان را انجام می‌دهند.

سلامی افزود: امروز همه باید خود را مدیون شهدا و نظام اسلامی بدانند و شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها باشیم.

او ادامه داد: زندان‌بانی در نظام اسلامی باید الگویی برای جهانیان باشد و تلاش‌های فرهنگی زندان‌ها تقویت شود؛ گرچه اقدامات خوبی تا امروز صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همچنین با اشاره به یادآوری تلاش‌ها و رشادت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس گفت: در چنین روزهایی بود که ارکان نظام اسلامی هنوز دوام و قوام نیافته بود و دشمنان نظام به سرکردگی آمریکای جنایتکار برای توقف و انحراف انقلاب اسلامی، جنگ بزرگی را به ملت ایران تحمیل کردند.

سلامی ادامه داد: آنها به کشور هجوم آوردند؛ اما جوانان غیور ایران اسلامی مقابل دشمنانمان ایستادند و گروه‌های مختلف و بسیج مردمی برابر دشمن مقاومت کردند و حماسه آفریدند که نمونه آن را تا آن زمان سراغ نداشتیم.

او افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، اخلاص‌های بی‌نظیر و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس تثبیت و منتشر شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: قلب‌های مالامال از ایمان و وحدت و پیروی از امام و ولایت در رزمندگان، سبب پیروزی ملت ایران در سال‌های دفاع مقدس شد.

سلامی اضافه کرد: رزمندگان اسلام با حداقل امکانات، مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و نگذاشتند آنها کشورمان را مورد تاخت‌وتاز خود قرار دهند.

او با نقل خاطره‌ای از رزمندگان استان سمنان در عملیات «بدر» افزود: رزمندگان این استان جانانه در این عملیات ایستادند و شبانه‌روز در طول خط خدمت می‌کردند تا سنگرها به دست دشمنان نیفتد؛ آنها چندین شبانه‌روز از سنگرهای مختلف به‌سوی دشمن شلیک می‌کردند تا خط را نگه دارند و نیروهای کمکی به آنها برسند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: آنچه رزمندگان را در این راه با استقامت نگه داشت، ارزش‌های معنوی و ایمانی و عقیده آنها به راه اسلام و انقلاب بود.

سلامی ادامه داد: رزمندگان اسلام همواره خودشان را با آیات الهی و قرائت قرآن کریم تقویت می‌کردند و در راه جهاد از خود کم نمی‌گذاشتند.

او بیان کرد: از خطوط مقدم تا پشت جبهه‌ها، تمام ملت ایران در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کرده و اسلام را حفظ کردند و عزت ابدی برای آن به ارمغان آوردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: رزمندگان، اسلام را احیا کردند و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون مجاهدت آنها و ریخته شدن جان‌ها و خون‌های پاکشان است.

سلامی گفت: امنیت امروز کشورمان مرهون مجاهدت رزمندگان اسلام است؛ سه هزار شهید استان سمنان برای مجاهدت در راه اسلام و انقلاب اسلامی کم نگذاشتند.

او افزود: امروز هم باید ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا زنده نگه داشته و پیغام فتح رزمندگان اسلام مخابره شود؛ چراکه تا روزی که ارزش‌ها زنده نگه داشته شود، انقلاب هم مقابل دشمنان زنده خواهد بود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول