اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر نفت نیجریه درباره موضوعات مورد علاقه دو‌ کشور در حوزه انرژی بحث و تبادل نظر شد.

دیدار سفیر ایران با وزیر نفت نیجریه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد علی‌بک سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا  ایران در نیجریه دیروز سه شنبه اول مهرماه ۱۳۹۹ با وزیر نفت آن کشور دیدار کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه در دیدار با «تیمیپره سیلوا» وزیر نفت آن کشور در مورد موضوعات مورد علاقه گفت و‌گو کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر اشتراکات فراوان موجود بین ایران و نیجریه در حوزه انرژی از جمله عضویت دو کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی ای سی اف) بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری های دو کشور در این حوزه تاکید کردند‌.

محمد علی‌بک سفیر ایران نیز در این خصوص در صفحه توئیترش نوشت: ملاقات بسیار سازنده و مفیدی با سیلوا وزیر نفت فدرال نیجریه داشتم. عضویت نیجریه در اوپک و در اختیار داشتن پست دبیرکلی آن سازمان و همچنین عضویت این کشور در اوپک گازی زمینه‌های مشترک فراوانی را برای دو کشور به منظور توسعه همکاری‌های گازی و نفتی به وجود آورده است.

محمد علی‌بک سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ابوجا شهریور ماه سال جاری استوارنامه خود را تقدیم «محمد بوهاری» رئیس جمهور این کشور کرد.

وی در این خصوص در توئیتی نوشت: در مراسم تقدیم استوارنامه به رئیس جمهور نیجریه بر تقویت و توسعه روابط دوجانبه و همکاری بین‌المللی دو کشور تاکید کردم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول