اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کشاورزی محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و عربستان سعودی

مقامات ازبکستان و عربستان سعودی در دیداری موضوع جذب سرمایه گذاری‌های خارجی برای بخش کشاورزی ازبکستان را بررسی کردند.

کشاورزی محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الغ بیک مقصوداف» سفیر ازبکستان در عربستان و «سلیمان الرمیح» مدیر اجرایی شرکت SALIC (Saudi Arabian Livestock Investment Company) در دیداری موضوع جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای بخش کشاورزی ازبکستان را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار پتانسیل کشور ازبکستان در حوزه کشاورزی، شرایط ایجاد شده برای سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین اهمیت امنیت غذایی در سطح جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین پیشنهاد احتمال پرورش برخی محصولات کشاورزی در ازبکستان در چارچوب طرح نیز بررسی شد. در این زمینه موضوع سفر هیئت نمایندگان SALIC به ازبکستان و برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم با سازمان‌های مربوطه این جمهوری مانند وزارتخانه‌های کشاورزی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی خارجی مطرح شد.   

سلیمان الرمیح گفت: اگر پرورش فرآورده‌ها در ازبکستان در چارچوب طرح سرمایه‌گذاری زمان بسیاری تلف می‌کند، در مرحله اول می‌توان واردات فرآورده‌های ساخته شده از ازبکستان به عربستان سعودی را بررسی کرد.   

علاوه بر این، شرکت عربستان سعودی علاقمندی خود را برای گسترش همکاری‌ها در زمینه واردات فرآورده‌های گوشت، ماهی و گندم ابراز کرد. در حال حاضر دو کشور برنامه ریزی می‌کنند در آینده نزدیک در زمینه توسعه دامپروری یادداشت تفاهم همکاری امضا کنند.

مدیر اجرایی شرکت SALIC همچنین بر اهمیت حل و فصل موضوع حمل و نقل و لجستیک بین دو کشور برای صادرات فرآورده‌های ازبکستان تاکید کرد.   

در این دیدار سفیر همچنین طرح‌های ساخت مجتمع مرغداری به ارزش 55 میلیون دلار در استان «نمنگان» و ایجاد مجتمع دامپروری به ارزش 3 میلیون و 200 هزار دلار در ناحیه «کیگیلی» در «قره قلپاقستان» را رونمایی کرد.   

طرفین در پایان این دیدار در مورد ارائه گزارشات در مورد شرکت‌های بزرگ کشاورزی ازبکستان به عربستان و برگزاری نشست‌های ویدئویی بین کارشناسان در زمینه‌های کشاورزی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی خارجی ازبکستان و نمایندگان شرکت SALIC به توافق رسیدند.

عربستان سعودی استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول