اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| معمایی حل نشده به نام طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس/ چه چیزی مانع اجرای این طرح می‌شود؟

شفافیت آرا نمایندگان از مهم‌ترین موضوعات در مجلس یازدهم است چرا که حق مردم است و بایستی بدانند در مجلس نماینده‌ای که انتخاب کرده‌اند، چه نظری درباره‌ی طرح‌ها و لوایح دارد؛ این در حالی است که هنوز این طرح اجرایی نشده است.

فارس من| معمایی حل نشده به نام طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس/ چه چیزی مانع اجرای این طرح می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شفافیت آرا نمایندگان یکی از شعارهای تبلیغی برخی نمایندگانی است که هم اکنون تبدیل به گفتمان شده؛ شفافیتی که مطالبه مردم است و در اصل آن خدشه‌ای وجود ندارد و به موضوع اول مطالبه گران و حتی مردم تبدیل شده؛ موضوعی که از مجلس کنونی انتظار بیشتری می‌رود تا نسبت به تصویب آن اقدام کند.

یکی از عوامل بروز فساد و زد و بندهای پشت پرده عدم شفافیت بوده است؛ مسئله‌ای ضروری که باید وجود داشته باشد زیرا نمایندگان وکیل مردم بوده و اقتضای رابطه وکیل روشنفکری و شفافیت در آراست که باید رعایت شود.

شفافیت آرا نمایندگان بحث مهمی بوده که در مجلس یازدهم جزو مطالبات مردم است که باید دنبال شود و این شفافیت، شفافیت در عملکرد، آرا و منافع مختلفی است که در مجلس به وجود می‌آید؛ اما بعضا این موضوع توسط برخی با ورود به بهارستان و چیزی از شروع کارشان نگذشته بود شفافیت را فراموش کردند.  

این موضوع مهم اخیرا در سامانه فارس من با عنوان شفافیت آرای نمایندگان، گام نخست صداقت با مردم ثبت شده بود که حقوق به حق مردم هم اکنون خبرنگاران فارس را بر آن داشته تا نسبت به مطالبه آن از نمایندگان مجلس اقدام کنند.

فردی که توسط مردم انتخاب می‌شود، وکیل مردم است

در این راستا رضا تقوی‌پور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، اظهار داشت: بنده موافق شفافیت آرا در مجلس یازدهم شورای اسلامی هستم؛ فردی که توسط مردم انتخاب می‌شود وکیل مردم در مجلس بوده و باید شفاف عمل کند.

وی افزود: شفافیت فقط در عملکرد خلاصه نمی‌شود این شفافیت حقوق، دستمزد، قراردادها و هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای است که باید در مسیر درست پیش بروند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: تصویب شفافیت گامی رو به جلو برای تحقق مقوله شفافیت در مجلس است که ان‌شاالله این موضوع به درستی صورت گیرد.

شفافیت حق مردم بوده

محمدرضا تاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، مطرح کرد: شفافیت حق مردم بوده و باید این حرکت به عنوان اصلی‌ترین اصل اثرگزار از مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

وی افزود: مردم کشور باید بتوانند انتخاب کنند و انتخاب درست نیازمند شفافیت در عملکرد مدیران و سازمان‌ها بوده است.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: شفافیت واقعی باید در تمام زمینه‌ها از جمله انتخاب رئیس، نایب رئیس، روسای کمیسیون وجود داشته باشد؛ این شفافیت پیروزی مجلس را به دنبال خواهد داشت.

عدم پاسخگویی نمایندگان استان ایلام

این موضوعات در حالی بیان می‌شود که دلیل تعلل تصویب این طرح در مجلس کنونی به نحوی نامعلوم مانده است و به ظاهر تمامی بدنه مجلس موافق طرح شفافیت آرا نمایندگان هستند اما عدم تصویب آن بحث برانگیز شده است.

گفتنی است خبرنگاران فارس به منظور مصاحبه به سراغ نمایندگان ایلام نیز رفتند، نمایندگانی که پیش از انتخابات بیشترین شعار موافقت با این طرح را اعلام کردند اما از پاسخ به پرسش خبرنگاران ما سر باز زدند.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول