اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شاه اردن: صیانت از قدس شریف وظیفه همه ماست

شاه اردن طی نطق مجازی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، قدس شریف را نمادی از صلح برای همه بشریت خواند و خواستار صیانت از آن در فرآیند حل مسئله فلسطین شد.

شاه اردن: صیانت از قدس شریف وظیفه همه ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز سه شنبه تنها راه پایان مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری «المملکه» اردن، شاه اردن طی نطقی مجازی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: «دستیابی به راه حلی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل جز از طریق تلاش برای حفظ قدس شریف به عنوان شهری که ما را گرد هم آورده و نمادی از صلح  برای همه بشریت است، امکان پذیر نیست».

 عبدالله دوم گفت: «از آنجایی که قیمومیت مقدسات اسلامی و مسیحی قدس بر دوش من است، نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنم؛ اما صیانت از این شهر مقدس بر دوش همه ماست».

شاه اردن با بیان اینکه مناقشه فلسطین و اسرائیل از زمان تاسیس سازمان ملل وجود داشته و تا به امروز هم شدیدتر شده است، گفت: تنها راه پایان این مناقشه اساسی ایجاد راه حل دو دولتی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

عبدالله دوم که پدرش ملک حسین پیمان سازش اردن با رژیم صهیونیستی را در سال ۱۹۹۴ به امضا رسانده است، ادامه داد: «تنها راه برای دستیابی به صلح عادلانه و دائمی، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است به گونه‌ای که فلسطینیان در امنیت و صلح در کنار اسرائیل زندگی کنند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول