اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت ۹.۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به بخش گردشگری استان مرکزی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: گردشگری از جمله مهم‌ترین حوزه‌هایی بود که به دلیل وجود کرونا در کشور لطمه زیادی وارد شد و در این راستا مبلغ حدود ۹.۵ میلیارد ریال تسهیلات بابت خسارات وارده به تأسیسات گردشگری استان ارائه شد.

پرداخت ۹.۵ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به بخش گردشگری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی مرزبان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت صنعت گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: بخش خصوصی با وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم در سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری استان سرمایه‌گذاری کرد که ۲ هزار و ۸۱۶ فرصت شغلی به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: ۸۶ مجوز تأسیسات گردشگری در طول سال گذشته برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی بین‌راهی، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه امسال با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو بود؛ گفت: در نیمه دوم سال ۹۸ تعداد ۳۵ هزار و ۷۳۶ نفر گردشگر داخلی و ۲ هزار و ۵۹۹ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کردند که امید است پس از گذشت بیماری منحوس کرونا خبرهای خوب برای باز شدن درها به روی گردشگران خارجی بیشتر شود تا امید فعالان گردشگری برای رونق این صنعت تحقق یابد.

مرزبان افزود: در طول سال گذشته و امسال، استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شاهد افتتاح ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ هتل آپارتمان، یک مهمان‌پذیر، ۲ اقامتگاه سنتی، ۵ سفره‌خانه سنتی، ۳ مجتمع رفاهی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: در نیمه سال گذشته ۲۲ رویداد فرهنگی شامل برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های محلی، استانی همچون جشنواره انگور، جشنواره انار، جشنواره بلوط، جشنواره پخت آش‌های سنتی، جشنواره سمنو، برگزاری کنگره‌ها، آئین‌های سنتی، بومی محلی، مراسم مذهبی، رونمایی از تمبر و... به‌صورت حضوری برگزار شد که در نیمه اول سال ۹۹ به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: گردشگری از جمله مهم‌ترین حوزه‌هایی بود که به دلیل وجود کرونا در کشور لطمه زیادی وارد شد و در این راستا مبلغ حدود ۹ و نیم میلیارد ریال تسهیلات بابت خسارات وارده به تأسیسات گردشگری استان ارائه شد.

مرزبان ادامه داد: در طول سال گذشته از طریق سامانه کارا حدود ۱۶۶ میلیارد ریال و سامانه تبصره ۱۸ بند الف حدود ۶۳ میلیارد ریال به سرمایه‌گذاران تأسیسات گردشگری استان وام کم‌بهره اعطا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول