اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

به تجلیل از شهدا اکتفا نکنید، در راه شهدا قدم بردارید

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: مقام معظم رهبری بعد از بیان ارزشگذاری کار شهدا و تجلیل از آنان در سه قسمت پیامی برای همه ما دارند؛ ایشان معتقدند به تجلیل از شهدا اکتفا نکنید بلکه باید در راه شهدا قدم بردارید.

به تجلیل از شهدا اکتفا نکنید، در راه شهدا قدم بردارید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دفتر ارتباطات و امور رسانه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، «مراسم تجدید میثاق با شهیدان و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران» به مناسبت «گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس» با حضور «محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران»، «حجت الاسلام و المسلمین کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران» و «مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران» امروز دوشنبه 31 شهریور ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

همچنین «حمیدرضا قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات»، «حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مراکز آموزش عالی»، «سعید حبیبا معاون دانشجویی و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران»، «حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران» و «رحمت‌الله اللهیاری مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران» نیز در این مراسم حضور داشتند.

* ارزش شهادت و شهیدان و کسانی که در مسیر جهاد قدم بر میدارند، باید هر لحظه در دل های ما زنده باشد

«حجت الاسلام و المسلمین کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران» در بخشی از مراسم اظهار کرد: ارزش شهادت و شهیدان و کسانی که در مسیر جهاد قدم بر میدارند، باید هر لحظه در دل های ما زنده باشد.

وی بیان کرد: برگزاری اینگونه مراسم‌ها موجب زنده نگه داشتن نام شهدا و یادآوری افتخار آفرینی شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌شود اما باید این الگوها سرمشق افراد دیگری که در این زمینه حضور می‌یابند، شود.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی تأکید کرد: سیاست دشمنان، مخالفین و کسانی که نمی توانند موفقیت‌های ما را در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ببینند، به دنبال آن هستند که نهادهای انقلابی به فراموشی سپرده شوند. برای جلوگیری از فراموشی سپردن این حماسه‌ها باید مراسم‌هایی بدین شکل برگزار شود اما نباید به همین اقدام اکتفا کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: کسانی که جان و مال خود را در راه خدا داده‌اند، بالاترین جایگاه و ارزش برای آنها است. مقام معظم رهبری بعد از بیان ارزشگذاری کار شهدا و تجلیل از آنها در سه قسمت پیامی برای همه ما دارند؛ ایشان معتقدند به تجلیل از شهدا اکتفا نکنید بلکه باید در راه شهدا قدم بردارید.

وی تصریح کرد: الگوهای امروز ما مدافعان حرم هستند زیرا وضعیت را به گونه‌ای می بینند که باید در جبهه‌های دیگر کشورها در راه جهاد قدم بردارند. اگر بنا باشد یک بسیجی به عنوان یک مؤمن حقیقی قدم بردارد، باید ایمانش همراه با جهاد، هجران و نصرت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی گفت: در حال حاضر باید گوش به فرمان ولی و جایگزین حضرت امام باشیم و اهمیت نظام جمهوری اسلامی ایران در یک جمله خلاصه می‌شود، مبنی بر اینکه مقام ولایت تصمیم گیر موضوعاتی است که آن جامعه با آن روبروست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: شهادت یک نعمت و هدیه خداوندی است و این هدیه آسان به کسی داده نمی شود بلکه از جان گذشتگی می‌خواهد.

* شهدا برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش های ملی و اسلامی جان خود را فدا کردند

در ابتدای مراسم «اللهیاری مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران» و «دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه تهران» ضمن عرض خیر مقدم خدمت میهمانان و حضار محترم اظهار کرد: شهدا برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش های ملی و اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس ستادی در دانشگاه تهران شکل گرفت و همه برای برگزاری این مراسم تلاش کردند.

اللهیاری دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه تهران در پایان ازهمکاری و کمک‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، بسیج کارکنان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ناحیه 2، اداره کل فرهنگی و اجتماعی، اداره کل تربیت بدنی و اداره کل روابط عمومی و دیگر همراهان و عزیزان در جهت برگزاری این مراسم صمیمانه تشکر کرد.

* امنیتی که در حال حاضر وجود دارد مدیون خون شهداست

قریشی فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در ادامه مراسم گفت: امنیتی که در حال حاضر وجود دارد مدیون خون شهداست.

وی ادامه داد: در چهل سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است اما برخی ها به دنبال شبه افکنی هستند و یکی از آنها ساختن دیوار گوشتی برای مبارزه با آهن است اما در جنگ تحمیلی دیوار گوشتی وجود نداشت. عملیات والفجر 8 با استفاده از سیمیلاتور و سیمولیشن صورت گرفت و دو بار در منطقه شبیه سازی شده، عملیات اجرا شد و بعد به صورت واقعی عملیات انجام گرفت.

فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات در پایان تأکید کرد: رزمندگان سپاه پاسدارن در سال 64 از علم و تدبیر به این شکل استفاده کردند و امروز با یادگیری و بررسی دانش از سراسر دنیا و بومی سازی آن، می‌توانیم با موشک‌های نقطه زن کاری انجام دهیم که دنیا به حیرت بیاید.

گفتنی است؛ در ابتدای مراسم آیاتی از قرآن کریم توسط آقای عرب سرخی تلاوت شد. همچنین سرور جمهوری اسلامی ایران توسط گروه مارش نظامی سپاه محمد رسول الله نیز اجرا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول