اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یک روز به نام امامزاده جعفر(ع) در تقویم ملی ثبت شود

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مذهبی پیشوا گفت : باید در تقویم کشور در خصوص ثبت روز ملی امامزاده جعفر(ع) اقدام شود و قطعاً باید در استان نیز کارهای فرهنگی برای معرفی، شناخت و بررسی شخصیت والای این امامزاده انجام شود.

یک روز به نام امامزاده جعفر(ع) در تقویم ملی ثبت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا در محل فرمانداری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و  آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: همانطور که در دفاع مقدس فرهنگ ایثارگری و مقاومت در جامعه باهدایت امام امت نهادینه شد، امروز هم همین فرهنگ می‌تواند در بخش‌های دیگر ما را در دنیا سربلند کند. 

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت امروز در منطقه و دنیا  در برابر چپاول گری‌ها و خودخواهی استکبار ایستادگی کرده که ریشه این فرهنگ مقاومت در دفاع مقدس ملت ایران است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:شورای فرهنگ عمومی با یک سازو کار بسیار مهم در کشور و  با حضور 4 وزیر و بیش از ۲۰ نهاد فعال است و به نظر می‌رسد منویات رهبری در خصوص فرهنگ باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. 

نوش آبادی به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ریاست شورای فرهنگ عمومی برعهده امام جمعه است که نشان می‌دهد وظایف و عملکرد این شورا فراتر از شهرستان است و باید سیاستگذاری‌های متنوع برای مسائل مهم شهرستان تبیین شود.

وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص شهرستان پیشوا، افزود: برگزاری همایش و کنگره سراسری در کشور برای شناخت امامزاده جعفر (ع) پیشوا فرصت بسیار خوبی است تا فرمایشات رهبری در تجلیل از امامزاده جلیل القدر عملیاتی شود.

نماینده دیار ۱۵خرداد در خصوص جایگاه مذهبی پیشوا بیان کرد :باید در تقویم کشور در خصوص ثبت روز ملی امامزاده جعفر (ع) اقدام شود و قطعاً باید در استان نیز کارهای فرهنگی برای معرفی، شناخت و بررسی شخصیت والای این امامزاده انجام شود.

نوش آبادی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و ایثارگر جزو فرهنگ عمومی است، اضافه کرد: شهرنشینی موجب می‌شود هویت و فرهنگ‌ها دچار تغییر و آسیب شود که در این خصوص در پیشوا باید مراقبت لازم را انجام دهیم چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه و توجه خاصی به شهر پیشوا دارند. 

وی به برخی از آسیب‌های تخریب فرهنگ عمومی اشاره و ابراز کرد:کاهش جمعیت و فرزندآوری در ایران از همین موارد تخریب فرهنگ والای اسلامی است و امروز ایران به سمت پیری می‌رود که خطرات مهمی برای کشور دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول