اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایران مسیر توسعه را در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب با سرعت پیمود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در طول ۳۰ سال زعامت رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت هر چه تمام‌تر پیمود و به امنیت پایدار ملی، منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کرده است.

ایران مسیر توسعه را در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب با سرعت پیمود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس مراسم گرامیداشت اولین روز از هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و رزمندگان حماسه ۸ سال دفاع مقدس در سالن همایش پیامبر اعظم استانداری مرکزی در شهر اراک برگزار شد.

این مراسم همزمان با ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در تهران و مراکز استان‌ها برگزار و از ایثارگران و رزمندگان حماسه ۸ سال دفاع مقدس استان مرکزی تجلیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این آیین اظهار کرد: در طول ۳۰ سال زعامت رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت هر چه تمام‌تر پیموده و به امنیت پایدار ملی، منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کرده است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان بی‌نظیر است و سرمایه‌ ارزشمند نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید با اطاعت از رهبری و تقویت اتحاد و دشمن‌شناسی آن را حفظ و تقویت کرد.

وی لازمه حفظ اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را اطاعت از رهبری و تقویت اتحاد و دشمن‌شناسی دانست و افزود: پیروزی‌‌ها و افتخارات امروز ایران به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، به طور نمونه قبل از انقلاب شاخص سوادآموزی در کشور ۴۷ درصد بود که هم‌اکنون به ۹۵ درصد رسیده است، ضمن اینکه توانمندی فنی و تخصصی ساخت حوزه نظامی نیز در کمترین سطح بود، اما امروز پیشرفت‌های نظامی در عرصه تربیت نیروی انسانی و ساخت تسلیحات نظامی با استفاده از دانش بومی به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی گفت: جنگ در شرایطی به کشور تحمیل شد که ایران به دلیل نوپا بودن انقلاب از کمترین امکانات تسلیحاتی و تجهیزاتی و همچنین آمادگی نظامی برخوردار بود، اما دشمن از حمایت ابرقدرت‌های جهان برخوردار بود.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: ایران در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب در طول ۳۰ سال گذشته مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت هر چه تمام‌تر پیمود و به بالاترین میزان امنیت پایدار ملی، منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کرده و در عرصه‌های دفاعی، نظامی، تسلیحاتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی بر لزوم همت جدی مردم و مسئولان ایران اسلامی برای ۴۰ سال آینده و گام دوم انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی قابل حل شدن است و باید بدانیم آمریکا و دیگر کشورها هیچ‌گاه دلسوز ایران و ملت ایران نبوده و نیستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با بیان اینکه دشمن برای شکست و عقب نشاندن ایران دست به هر توطئه‌ای می‌زند، گفت: مقابله با آرایش جنگی تمام‌عیار دشمن نیازمند هوشیاری و بصیرت است.

سردار محسن کریمی افزود: شرایط حال حاضر کشور به خوبی لزوم بهره‌گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس را نشان می‌دهد، دفاع مقدس مملو از تجربیات نابی بود که باید با درس‌آموزی و الگوپذیری از آن گام دوم انقلاب را بپیماییم.

وی اطاعت از فرماندهی رهبر معظم انقلاب را راهگشای تمام مشکلات کشور دانست و ادامه داد: با اطاعت از مقام معظم رهبری، اخلاص در عمل و حفظ وحدت می‌توان در برابر دشمنان به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول