اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهرک تخصصی گچ در سمنان احداث شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: سمنان به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گچ جهان، قابلیت‌های فراوانی دارد و در راستای این امر، شهرک تخصصی گچ احداث شد.

شهرک تخصصی گچ در سمنان احداث شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، حسن آل‌بویه در نشستی با جمعی از مسؤولان استانی، با اشاره به اقدامات در راستای تأسیس شهرک‌های تخصصی استان سمنان بیان کرد: با توجه به تراکم معادن فلزی در مناطق حدفاصل میاندشت تا عباس‌آباد در شهرستان میامی و شمال تا شمال غرب طرود شهرستان شاهرود، مکاتبات لازم برای احداث شهرک تخصصی فرآوری معدنی انجام شد.

آل‌بویه با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی یک تکلیف ملی است، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان معدنی در استان سمنان، احداث شهرک تخصصی نقش مهمی در اشتغال‌زایی جوانان و ایجاد ارزش‌افزوده در استان خواهد داشت.

وی به ضرورت بررسی جوانب فنی و اقتصادی و توجیه‌پذیری شهرک تخصصی فرآوری معدنی تأکید و اضافه کرد: با توجه به احداث صنایع معدنی در این شهرک، نیاز آبی صنایع تبدیلی و ...در آن به‌منظور انجام اقدامات لازم برآورد و اعلام شود.

آل‌بویه تأکید کرد: سمنان به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گچ جهان، قابلیت‌های فراوانی در ارائه گچ مرغوب به همراه محصولات فرآوری شده آن دارد و در راستای این مسأله، شهرک تخصصی گچ احداث شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: نبود برق مشکل اساسی شهرک تخصصی گچ عبدل‌آباد است و لازم است، دستگاه اجرایی متولی نسبت به تأمین این زیرساخت هر چه سریع‌تر اقدام کند.

آل‌بویه افزود: طرح توسعه در شهرک صنعتی ایوانکی، شاهرود و سمنان و ناحیه صنعتی کالپوش و افتر ازجمله پروژه‌های توسعه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز در این نشست بر تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های تخصصی تأکید و بیان کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال‌زایی بخش معدن استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و احداث شهرک‌های تخصصی باید نیاز به انرژی آب و برق و راه دسترسی مناسب فراهم شود.

انتهای پیام/74001/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول